رسالت بسیج فرهنگیان در مواجهه با تهاجم فرهنگی مضاعف است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب گفت: در راستای مصون نگهداشتن دانش آموزان کشور، رسالت بسیج فرهنگیان در مواجهه با تهاجم فرهنگی مضاعف است.

کد مطلب: ۹۵۸۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رسالت بسیج فرهنگیان در مواجهه با تهاجم فرهنگی مضاعف است

«ابراهیم محمدی» صبح امروز در آیین افتتاحیه اولین دوره توانمندسازی مدیران و شورای کانون بسیج فرهنگیان و افتتاحیه طرح اعتلا بسیج فرهنگیان سپاه شهدای استان اظهار داشت: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت عمومی کشور است که موظف است با مشارکت خانواده ها و سایر دستگاههای فرهنگی، دانش آموزان را در ابعاد مختلف به حیات طیبه و قرب الی الله برساند.

وی با اذعان به اینکه تهاجم فرهنگی در قالب جنگ نرم و با محوریت فضای مجازی در فرهنگ عمومی کشور نفوذ کرده است؛ گفت: رسالت بسیج فرهنگیان در مواجهه با تهاجم فرهنگی مضاعف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش صرفا یک نهاد آموزشی نیست بلکه یک نهاد فرهنگی اجتماعی و مولد سرمایه انسانی است.

محمدی با تاکید بر اینکه معلم و مربی باید به راههای مقابله با هجمه های فرهنگی مسلح باشد؛ افزود: مربیان تربیتی باید خودشان مراتبی از حیات طیبه را طی کرده باشند تا بتوانند دانش آموزان را هدایت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مسیر آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند موفق شود چراکه چهار رکن اساسی در نظام تعلیم و تربیت شامل حاکمیت، نهادهای دولتی و غیر دولتی، رسانه و خانواده می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در برنامه های آتی آموزش و پرورش استان مورد توجه ویژه است.

گفتنی است این دوره آموزشی به مدت دو روز در محل مجتمع شهید کاظمی برگزار خواهد شد.

طرح اعتلای بسیج فرهنگیان ویژه آشنایی با راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی و فضای مجازی در مدارس و خانواده ها با مشارکت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار