احساس مسئولیت اولیا نسبت به سرنوشت مدرسه در مدرسه محوری

سمنان (پانا) - محمد دستورانی گفت: نقش انجمن به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو مشارکت والدین در امور مدارس با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت ها در نظام آموزش و پرورش می تواند فرصت شکوفایی دانش آموزان را فراهم آورد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
احساس مسئولیت اولیا نسبت به سرنوشت مدرسه در مدرسه محوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در جلسه شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان، با اشاره به نقش مهم اولیا در ارتباط بین خانه و مدرسه، وجود انجمن های اولیا و مربیان در مدارس را نشان دهنده اهمیت استفاده از خرد جمعی در آموزش و پرورش دانستند.

وی در مقام رییس شورای انجمن اولیا و مربیان استان با بیان این که علی رغم همه دشمنی هایی که علیه کشور صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران مسیر روشن و پرفروغی را طی کرده، افزود: زمانی که مسائل آموزش و پرورش را طی 40 سال گذشته مرور می کنیم متوجه می شویم که در حوزه کمّـی دستاوردهای خوبی داشته ایم؛ اما در حوزه کیفی همچنان کاستی هایی داریم و یکی از راه هایی که بتوان با چالش های آینده دستگاه تربیتی و آموزشی کشور به صورت منطقی روبرو شد، این است که بتوان با یک برنامه مدون از توانمندی های انجمن اولیا و مربیان مدارس به درستی بهره برد.

دستورانی تصریح کرد: زیربنای تحول در آموزش و پرورش مدرسه محوری است که با همراهی معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها و طی کردن راه درست در کنار هم باعث برطرف شدن بسیاری از موانع و همچنین پشتیبانی صحیح در امور همه جانبه تعلیم و تربیت خواهد شد.

محمد اسقایی، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های 9 ماهه این اداره و تشریح وضعیت فعلی عملکرد انجمن اولیا و مربیان در مدارس به بیان آسیب های کیفیت بخشی به فعالیت های انجمن ها در سطح استان پرداخت و بر همکاری و مشارکت شورای انجمن استان در حل مشکلات مدارس و دانش آموزان به صورت عملیاتی و کاربردی تاکید نمودند.

وی تقویت مدرسه محوری، توسعه تعاملات بین اولیا و مربیان به منظور هم سویی در روش های تربیتی بین خانه و مدرسه، بهبود روابط سازمانی و تبیین جایگاه خانواده در مدرسه را از اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان مدارس ذکر کرد و از برگزاری انتخابات در 1000 مدرسه استان از یکم تا 15 مهرماه به تفکیک برای هر دوره تحصیلی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار