نجوم به روایت ابوریحان به یادگیری و یاددهی در آمد

اصفهان (پانا) - نجوم به عنوان یکى از شاخه‌های مهم علوم تجربی نقش بسیارزیادی در شکوفایی فکر و اندیشه انسان‌ها دارد.

کد مطلب: ۹۵۴۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نجوم به روایت ابوریحان به یادگیری و یاددهی در آمد

از بعد مادّی، منجمان در رصدخانه‌هاو مراکز علمى در سرتاسر جهان به رصد نزدیکترین و دورترین اجرام آسمان مى‌پردازندتا به چگونگى پیدایش و شکل گیری جهان آفرینش و راز خلقت پى ببرند. از بُعد معنوی نیز تاکید دین اسلام بر جستجوی راز خلقت ونشانه‌های عظمت و بزرگی آفریدگار این جهان بیکران در آسمان ها و تاکید صریح قرآنکریم به رمز و راز پدیده‌های علمی موجود در جهان، سبب شده است تا علم نجوم دراشاعه و ترویج دین با رویکرد علمی و منطقی و اثبات عظمت ایزد یکتا نقش اثربخشی ایفا کند.

سرپرست مرکز نجوم ادیب اظهار کرد:۱۹۵اُمین نشست باشگاه نجوم اصفهان با موضوع نجوم به روایت ابوریحان بیرونی در خصوص گنجینه ریشه های کهن ایرانی در آثار ابوریحان بیرونی برگزار می شود.

رضا شهباز ادامه داد: مرکز نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، برنامه های باشگاه نجوم رابه صورت ماهیانه برگزار می کند و هر ماه به موضوعی خاص می پردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه این نشست در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود،گفت: آریا آقایان پژوهشگر تاریخ نجوم و لیلا میرشمشیرگران مدرس و پژوهشگر نجوم سخنرانی این نشست را به عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار