همزمان با هفته دولت و با دستور رئیس‌جمهوری

296 پروژه عمرانی حوزه سلامت در روستاهای 5 استان کشور به بهره‌برداری رسید

تهران (پانا) - همزمان با فرارسیدن هفته دولت و در مراسم ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی، با دستور رئیس‌جمهوری 296 پروژه عمرانی حوزه سلامت در مناطق روستایی در 5 استان فارس، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۹۴۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
296 پروژه عمرانی حوزه سلامت در روستاهای 5 استان کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سعید نمکی، وزیر بهداشت در نمایشگاه دستاوردهای وزارت بهداشت در توسعه زیرساخت‌های روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که در حاشیه این مراسم برگزار شد، در حضور رئیس‌جمهوری گفت: تا قبل از سال 92 در کشور، 1666 پایگاه سلامت در مناطق روستایی کشور وجود داشت که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تعداد آن به 3898 پایگاه افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم، هر سال به طور متوسط 49 پایگاه سلامت در کشور راه‌اندازی شد اما این میزان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به 650 پایگاه در سال رسیده است. همچنین تا قبل از انقلاب اسلامی 1050 مرکز بهداشتی و درمانی در کشور وجود داشت که قبل از دولت یازدهم به 2407 مرکز و اکنون به 2674 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاها رسیده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه عمده فعالیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی در طول دوران بعد از انقلاب بوده است، گفت: خوشبختانه تعداد خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و افزایش واکسیناسیون از 25 درصد به 100 درصد، قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست.

افزایش جمعیت بهره‌مند از خدمات پزشک خانواده در روستاها از 30 به 90 درصد

به گفته نمکی، از سال 92 تا کنون، درصد جمعیت بهره‌مند از خدمات پزشک خانواده در روستاها از 30 به 90 درصد افزایش یافته و تا پایان سال جاری، طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع در روستاهای کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است از این 296 پروژه روستایی که امروز به بهره‌برداری رسید، 7 پروژه مربوط به استان سیستان و بلوچستان، 4 پروژه مربوط به استان فارس، 116 پروژه مربوط به استان آذربایجان غربی، 124 پروژه مربوط به استان کرمان و 45 پروژه مربوط به استان لرستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار