دبیر چهارمین نشست بین‌المللی ایسا:

ایسا به بازاریابی نواوری‌های دانشمندان جهان اسلام در کشورهای اسلامی و دنیا کمک می‌کند

تهران (پانا) - دبیر چهارمین نشست بین‌المللی ایسا به برگزاری این موضوع در آبان اشاره کرد که می‌تواند زمینه‌ای برای ارائه محصولات و نوآوری‌های دانشمندان جهان اسلام باشد.

کد مطلب: ۹۴۹۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ایسا به بازاریابی نواوری‌های دانشمندان جهان اسلام در کشورهای اسلامی و دنیا کمک می‌کند

مهدی صفری، معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در نشست خبری فراخوان نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (ایسا) به تاریخچه ایسا اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری جایزه مصطفی در بین کشورهای اسلامی اولین بار نشستی شکل گرفت که بتواند به بازاریابی و رسیدن به محصول نواوری‌های دانشمندان در کشورهای اسلامی و دنیا کمک کند.

دبیر چهارمین نشست بین‌المللی ایسا افزود: حدود ۴۰ تفاهم‌نامه در جلسه اول بین دانشمندان که دارای محصول داشتند با شرکت‌های علاقه‌مند امضا شد و تاکنون ۱۵ تفاهم‌نامه شکل گرفته است.

صفری گفت: نشست دوم و سوم ایسا در عمان و پاکستان برگزار شد. ایسا فضایی است که می‌تواند محصول دانشمندان را نمایش دهد. در نشست چهارم که ۱۸ و ۱۹ آبان شکل می‌گیرد پنجره‌ای به فضای ایسا اضافه می‌شود تا محصول دانشمندان در کشورهای اسلامی توسعه پیدا کند.

معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه از برگزاری این نشست در آبان و در پارک پردیس، کارخانه نواوری خبر داد و افزود: افتتاحیه این نشست در دانشگاه صنعتی شریف است. استقبال از این نشست بسیار بالاست به‌طوریکه حدود ۵۰ تقاضا در کنار شرکت‌ها وجود دارد که تاکنون ۱۵ تقاضا انتخاب شده است.

او بیان کرد: کشورهای مشارکت‌کننده در این نشست ۸ کشور هستند که آسیا، آفریقا و آمریکا از جمله کشورهای مهم‌اند. پارک پردیس، کارخانه نواوری، شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام، موسسه خدمات فناوری، دانشگاه شریف و دبیرخانه جایزه مصطفی از جمله همکاران ایرانی ما در این نشست هستند که حضور دارند.

صفری افزود: این فضا یک تعامل و هم افزایی بین کشورها ایجاد می‌کند همچنین باعث تسهیل بازریابی می‌شود.

سائم ستارزاده، دبیر اجرایی نشست نیز ایسا را آشنایی صنایع و دستاوردهای دانشمندان دانست و گفت: دانشمندانی که برای توسعه محصول خود دنبال سرمایه‌گذار می‌گردند یکی از مخاطب‌های این موضوع هستند.

او ادامه داد: ایسا زیرساختی برای ارائه طرح‌های دانشمندان جهان اسلام است که طرح‌های آنان طبق شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند.

ستارزاده به بخش‌های مختلف درنظر گرفته شده در این نشست اشاره کرد و گفت: فضایی در این نشست داریم که جایگاه هر شرکت برای ارائه محصول خود مشخص شده است. در بخش دیگر طرح‌هایی که پذیرفته شدند برای سرمایه‌گذاری فعالیت دارند.

دبیر اجرایی نشست ایسا گفت: به دنبال این هستیم که مشکلات صنایع کشورهای دیگر را درگیر کنیم. در بخشی کارگاه های آموزشی و ارائه محصولات را خواهیم داشت.

او ادامه داد: شرکت‌ها می‌توانند تا پایان شهریور برای شرکت در این نشست ثبت‌نام کنند تا بتوانند با ارائه محصولات خود در چهارمین نشست ایسا شرکت داشته باشند.

ستارزاده قابلیت تجاری شدن محصولات شرکت‌ها را یکی از شاخص‌ها عنوان کرد و گفت: ۶۰ هزار تجهیزات ازمایشگاهی برای شرکت‌هایی که در این بخش شرکت می‌کنند، داریم که از امروز فراخوان ثبت‌نام آغاز می‌شود.

سیدعلی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد علمی و فناوری جایزه مصطفی نیز در ادامه درباره جایگاه ایسا در فعالیت‌های علمی و فناوری جایزه مصطفی گفت: این بنیاد در بحث هم‌افزایی برای فعلیت بخشیدن فعالیت‌ها در ۴ محور اعتباربخشی، شبکه‌سازی، ظرفیت‌سازی و گفتمان‌سازی فعالیت می‌کند.

او بازوی علمی بنیاد را استپ، بستری برای تعامل بیشتر با افرادی که در حوزه علم کار می‌کنند دانست و افزود: این بنیاد در راستای توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات کمک می‌کند.

عمرانی در پایان صحبت‌هایش ایسا را فضایی برای شرکت‌های صاحب دانش دانست که بسترسازی برای ارائه خدمات دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار