ارتقای رتبه علمی و آموزشی هدف گذاری برنامه‌های آینده

رشت (پانا) _سرپرست استانداری گیلان گفت: ارتقای کیفیت آموزشی از طریق شاخص‌های استاندارد ملی امکان‌پذیر است و شاخص‌های کیفیت آموزش هر استان هنگام اعلام نتایج کنکور مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای رتبه علمی و آموزشی هدف گذاری برنامه‌های آینده

ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ، بااشاره به رتبه ششم استان گیلان درکنکورطی 5سال اخیرخاطرنشان کرد:باتوجه به ظرفیت خوب آموزش وپرورش گیلان وهمچنین علاقه وانگیزه دانش‌آموزان این استان برای حضوردریک محیط فرهنگی مناسب،ضروری است که برای ارتقای رتبه فعلی گیلان درکنکوربرنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر تشکیل ستاد تقویت بنیه علمی دانش آموزان در شهرستان ها، مناطق و مرکز استان افزود: با جدی گرفتن موضوع مهم هدایت تحصیلی و تکیه بر نقش تاثیرگذار مشاوران، می توان مسیر آینده دانش آموزان را برای تحصیل روشن کرد. سرپرست استانداری گیلان علت موفقیت دانش‌آموزان در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری را آموزش مناسب آنان از مقاطع پایه تحصیلی یعنی دوران دبستان دانست و گفت: باید تلاش کنیم که تجربه استان‌های موفق مانند یزد، تهران، اصفهان و شیراز در گیلان عملی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، نیز در این نشست گفت: ستاد تقویت بنیه علمی آموزشی دانش آموزان گیلان با هدف افزایش کیفیت آموزش و فرآیند یاددهی و یادگیری و با تاکید بر تقویت فعالیت های علمی - پژوهشی تشکیل شده است.

نادر جهان آرای با تاکید بر اتخاذ رویکرد قرآنی در پیش دبستانی‌ها افزود: قرار است جلسه‌ای با مربیان پیش دبستانی شهرستان رشت و با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان جهت تقویت مفاهیم قرآنی در این مقطع تحصیلی داشته باشیم.وی با اشاره بر افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی گفت: براساس قانون مرجع صدور مجوز تأسیس پیش دبستانی آموزش و پرورش است و ما در این زمینه آمادگی داریم با اداره کل بهزیستی و دیگر دستگاهها همکاری کنیم.

در حاشیه نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان از دو دانش آموز گیلانی آریا جلالی صاحب رتبه 4رشته ریاضی و فنی و ریحانه فرخی ملکی حائز رتبه 8رشته علوم تجربی کنکور امسال تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار