سیدجواد حسینی در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور:

یکی از اساسی ترین جوهره تعلیم و تربیت، رشد دانش آموزان در تمام ابعاد برای رسیدن به درجاتی از حیات طیبه است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است که همه معلمان، مربیان، دانش آموزان، اولیا و مدیران از مسیر آن کار تعلیم و تربیت را باید سامان دهند.

کد مطلب: ۹۴۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اساسی ترین جوهره تعلیم و تربیت، رشد دانش آموزان در تمام ابعاد برای رسیدن به درجاتی از حیات طیبه است

سیدجواد حسینی در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: این جریان فرهنگی و هنری از دل مدرسه تا مناطق و استان و در سطح ملی جاری و ساری است و در ۵ عنوان رشته هنری و بیش از ۷۰ رشته دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی و هنری ایفای نقش می کنند.

او ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون نفر رشته از کف مدرسه در بیش از ۷۰ رشته فرهنگی و هنری در این مسابقات شرکت کرده اند و جریان فرهنگی و هنری بالنده ای در دل مدارس و تعلیم و تربیت را شاهد هستیم.

او ادامه داد: ضمن خوشامدگویی به ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر که به مرحله پایانی راه یافته اند و ۵ هزار اثر را به دبیرخانه کشوری ارسال کردند، به نمایندگی از همه صمیمانه از شما دانش آموزان قدردانی می کنم.

حسینی گفت: همه می دانیم سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است که همه معلمان، مربیان، دانش آموزان، اولیا و مدیران از مسیر آن کار تعلیم و تربیت را باید سامان دهند؛ در آن سند یکی از اساسی ترین جوهره تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان برای رسیدن به درجاتی از حیات طیبه، تعادل و تکامل باید در تمام ابعاد رشد کنند که ساحت های تعلیم و تربیت نامیده شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مراسم تقدیر از رتبه های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: دانش آموزان باید در ساحت آموزشی، تربیتی، اعتقادی، سلامت، اقتصادی، هنری و زیبایی شناختی رشد پیدا کنند. وقتی میخواهیم موفقیت تعلیم و تربیت را بسنجیم نباید موفقیت را به رتبه های تک رقمی کنکور بدانیم زیرا برای سنجش اموزش باید کنکور را یک شاخصه فرص کنیم و میانگین قبولی دانش آموزان در کشور ملاک ارزیابی شود نه رتبه های زیر ۱۰. البته این رتبه ها از افتخارات ما هستند و میزان استعدادهای دانش آموزان را نشان می دهد.

او افزود: موفقیت در تعلیم و تربیت زمانی اتفاق می افتد که مدیران تعلیم و تربیت، مدارس، مناطق، دانش آموزان را در عرصه های مختلف و ساحت های ۶ گانه تعلیم و تربیت رشد دهند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به دیدار رئیس جمهور با دانش آموزان و برگزیدگان کنکور، مسابقات قران، ورزش، فرهنگ و هنر و عرصه های مختلف که افتخارافرینی علمی داشته اند به زودی، اشاره کرد و گفت: امروز هنر و فرهنگ اساس بسیاری از تحولات جامعه اند برای کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی راهی جز تمسک جستن به فرهنگ و هنر و منش های دینی نداریم باید انان را رشد و دانش اموزان را به ارزشهای دینی اتصال دهیم همچنین از فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید همبستگی اجتماعی و مهارت های عملی را گسترش دهیم باید به فرهنگ و هنر تکیه کنیم اولین ملاک برگزاری برنامه های متنوع در اوقات فراغت دانش اموزان در تابستان رویکرد فرهنگی هنری بوده است.

او بر توجه به گسترش فرهنگ و هنر و مهارت های دانش آموزان در تعلیم و تربیت به نگاه مشارکتی تاکید کرد و گفت: گسترش کیفی فعالیتهای فرهنگی به عنوان راهبرد اصلی تعلیم و تربیت و تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار