در شورای آموزش و پرورش درمیان مطرح شد:

تعیین وضعیت 440 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان

درمیان(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با همت و پیگیری کارگروه انسداد مبادی بی سوادی استان و تلاش های کارشناسان در شهرستان ها و مناطق استان 440 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی و تعیین وضعیت شدند.

کد مطلب: ۹۴۳۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تعیین وضعیت 440 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان

محمد علی واقعی در دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان در سال 98، اظهار کرد: ایجاد معلولیت به دلیل حوادث مختلف، گرفتار شدن دانش آموزان با بیماری های صعب العلاج، فقر اقتصادی و مهاجرت مهمترین عوامل پیدایش کودکان بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به شمار می روند.

او، ادامه داد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی و فراهم نمودن فرصت های برابر آموزشی به ویژه در مناطق محروم و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس، برنامه ملی انسداد مبادی بی سوادی در مرداد ماه سال جاری در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد تا همچون سالهای گذشته با همکاری و تعامل شرکای درون و برون سازمانی، زمینه شناسایی، جذب و آموزش واجدین شرایط تحصیل در کلیه شهرستان ها و مناطق برای سال تحصیلی آینده فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که اعتبارات ایاب و ذهاب سرویس های مدارس روستا مرکزی در سال تحصیلی جدید 30 درصد افزایش می یابد، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 90 درصد از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان تحقق یافته و عملیاتی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، شوراهای آموزش و پرورش را تنها راه رفع موانع پیش روی نظام تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: از طریق ظرفیت‌های این شوراها می‌توان بسیاری از موانع پیش روی نظام تعلیم و تربیت را در استان خراسان جنوبی برداشت.

واقعی، تأکید کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت و زیربنای توسعه پایدار محسوب می شود در حوزه مدیریت تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ارگان های حیاتی، بهره گیری از دوراندیشی و هم اندیشی صاحبان امر تعلیم و تربیت جهت اجرای تصمیمات می تواند نقش مهم و موثری در پیشبرد اهداف داشته باشد.

او افزود: به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم و دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات جهت رشد و توسعه فرآیندهای برنامه ریزی شده توسط آموزش و پرورش ، شورا هابه عنوان پارلمان آموزش و پرورش با محوریت این موضوع در شهرستان ها به عنوان یک امر مهم و حیاتی محسوب می شود و خوشبختانه امروز در خراسان جنوبی شاهد تاثیرگذاری مطلوب شورا در بهبود مشارکت همه جانبه و توسعه آموزش و پرورش هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مهارت آموزی دانش آموزان را یکی از رویکردهای نوین آموزش و پرورش استان برشمرد و خاطر نشان کرد: توانمندسازی دانش آموزان از طریق آموزش مهارت های شغلی و تخصصی، در راستای ترغیب و توسعه کارآفرینی، به ویژه در مدارس و هنرستان ها، یک راهکار اساسی محسوب می شود که می تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش بهره وری و کارایی شاغلین بخش های مختلف استان منجر شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی یاد آور شد: با عنایت به مشکلات گریبان گیر جامعه در بخش اقتصاد و اشتغال و همچنین سیاست ها و استراتژی های کلان،در قالب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،عطف توجه و تمرکز بر راهکارهای ریشه ای، اساسی و اثربخش مهارت آموزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است جذب کودکان لازم التعلیم و انسداد مبادی بی سوادی، تجاری سازی مدارس حاشیه خیابان های اصلی، چگونگی اجرای طرح نماد و تداوم آن در شهرستان و برنامه ریزی و تهیه زمین به منظور تامین فضای آموزشی در برخی مناطق شهرستان از طریق خودیاری از مهم ترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار