ظریف: ایران و نیکاراگوئه می‌توانند همکاری‌های جنوب - جنوب را در شرایط کنونی محقق کنند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: معتقدم ایران و نیکاراگوئه می‌توانند از شرایط کنونی برای تحقق همکاری‌های جنوب - جنوب که جزء شعارهای جنبش عدم تعهد بوده است، استفاده کنند و این همکاری‌ها در جهان واقع عملیاتی کنند.

کد مطلب: ۹۳۱۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: ایران و نیکاراگوئه می‌توانند همکاری‌های جنوب - جنوب را در شرایط کنونی محقق کنند

به گزارش وزارت خارجه، محمدجواد ظریف که برای دیدار با مقامات نیکاراگوئه به این کشور آمریکای لاتین سفر کرده است، صبح روز دوشنبه به وقت محلی پس از دیدار با دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج مذاکرات صورت گرفته با همتای نیکاراگوئه‌ای خودش اظهار کرد: ما نیازهایی داریم که نیکاراگوئه می‌تواند برآورده کند از جمله در حوزه مواد غذایی، گوشت و غلات و از طرف دیگر نیکاراگوئه هم در حوزه انرژی، تکنولوژی و همچنین دارو نیازهایی دارد که ایران توان آن را دارد که این نیازها را برآورده کند و دو کشور می‌توانند در ارتباط با تامین این نیازها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دیدار با مقامات نیکاراگوئه در ارتباط با این موضوعات بحث و گفت‌وگو کردیم، ادامه داد: معتقدیم که ایران و نیکاراگوئه می‌توانند از شرایط کنونی برای همکاری‌های جنوب - جنوب که شعارهای جنبش عدم تعهد بوده است، استفاده کنند و این همکاری‌ها را در جهان واقع عملیاتی کنند. تحقق این موضوع یکی از آرزوهای دو ملت ایران و نیکاراگوئه و همه ملت‌های در حال توسعه است.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از میزبانی دولت نیکاراگوئه از هیات ایرانی تصریح کرد: امیدوارم روابط دو کشور ایران و نیکاراگوئه هر روز گسترش بیشتری پیدا کند و ما میزبان مقامات عالی نیکاراگوئه در تهران باشیم.

ظریف همچنین با اشاره به سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا علیه ملت‌های مستقل در عرصه جهانی گفت: آمریکایی‌ها موضوع دلار را به یک سلاح علیه مردم تبدیل کرده‌اند و این باعث شده که کشورهای مختلف در دنیا در روابط و تعاملات تجاری خود دلار را کنار بگذارند.

به گزارش ایسنا، ظریف همچنین امروز با رئیس مجلس نیکاراگوئه نیز دیدار و رایزنی کرد.

او همچنین قرار است با رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار