سنجش 21 هزار نوآموز دبستانی در استان مرکزی

اراک(پانا)-21هزار نوآموز دبستانی در استان مرکزی برای سال تحصیلی جدید سنجش می شوند.

کد مطلب: ۹۲۲۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سنجش 21 هزار نوآموز دبستانی در استان مرکزی

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش گفت: از اول تیرماه در شهرستانهای اراک و ساوه نوآموزان ابتدایی سنجش می شوند .

عسگری افزود: نوآموزان دیگر شهرستان های استان مرکزی نیز از 9 تیرماه می توانند به پایگاه های سنجش مراجعه کنند .

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 21 هزار دانش آموز به این پایگاه ها مراجعه کنند که 11 هزار نفر آنان را نوآموزان دبستانی تشکیل می دهند .

رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان مرکزی، اظهار داشت: نوبت گیری سنجش نوآموزان از طریقه سامانه مربوطه و از 18 خردادماه توسط مدیران مدارس در شهرهای اراک و ساوه آغاز شده است.

عسکری تصریح کرد: به همین منظور21 پایگاه سنجش اولیه و تخصصی در قالب پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است .

وی یادآور شد: در سنجش سال گذشته 9 هزار965کودک پیش دبستانی ، 12 هزار و 779 نوآموز بدو ورود به دبستان و 207 دانش آموز پایه اول بازمانده از سنجش سال 96 مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفتند که از این تعداد 18 هزار و 187 کودک در مناطق شهری و 4 هزار و 764 نفر در مناطق روستایی سکونت داشتند .

رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور و نیز مداخله بهنگام در جهت رفع نیازهای وی از اهداف مهم طرح سنجش می باشد .

وی افزود: شناسایی و تشخیص بموقع کودکان در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آنها، پیشگیری از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی ، ایجاد زمینه و فرصت های مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوتهای فردی ( تحقق عدالت آموزشی ) برای کودکان در سراسر کشور از ضرورت های اجرای طرح سنجش می باشد .

گفتنی است، امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز ورودی به اول دبستان به پایگاه‌های سنجش سراسر کشور مراجعه می‌کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار