رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

هدف اصلی از اجرای طرح سنجش، تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری هاست/ هیچ یک از موارد سنجش به آموزش نیاز ندارد

بجنورد( پانا ) -رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:هدف اصلی از اجرای طرح سنجش، تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری هاست و هیچ یک از موارد سنجش به آموزش نیاز ندارد

کد مطلب: ۹۲۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی از اجرای طرح سنجش، تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری هاست/ هیچ یک از موارد سنجش به آموزش نیاز ندارد

علی متقیان درباره چگونگی انجام طرح سنجش نوآموزان اظهارمی کند: جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد زیرا سوالاتی که از کودکان پرسیده می شود مربوط به همان رده سنی است و آن هایی که مشکلی از لحاظ ذهنی نداشته باشند می توانند به این سوالات پاسخ دهند.

«متقیان» ادامه می دهد: بنابراین به هیچ گونه کلاس آمادگی نیازی نیست و خانواده ها باید شرایط امن روحی را برای کودکان ایجاد کنند تا با خیال راحت وارد پایگاه سنجش شوند.

وی بیان می کند: کودکان از لحاظ شنوایی، بینایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی و بهداشتی سنجیده می شوند.

وی با بیان این که طرح سنجش کودکان در بدو دبستان از سال 75 در کشور و از سال 83 در استان اجرا می شود، می افزاید: در این طرح بحث دانش آموزان استثنایی و عادی مطرح نیست و باید همه غربالگری شوند.

به گفته وی، هدف اصلی از اجرای طرح سنجش، تشخیص به موقع و جلوگیری از بروز بیماری هاست تا اگر مشکلی وجود دارد، زودتر در زمان طلایی تشخیص داده و از تشدید معلولیت ها جلوگیری و درمان شود.

وی خاطرنشان می کند: با این طرح به بهبود کیفیت آموزش در مدارس کمک می شود و دانش آموزانی که دیرآموز هستند یا مشکلات یادگیری دارند، شناسایی و به مدیران معرفی می شوند تا از افت تحصیلی آن ها در آینده جلوگیری شود و یکی از اهداف ما شناسایی این دانش آموزان است. وی ادامه می دهد: این دانش آموزان در مرحله اول شناسایی و به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی خاطرنشان می کند: وقتی در پایگاه های اولیه به مواردی مشکوک می شوند کودکان را به پایگاه تخصصی ارجاع می دهند که کار اصلی در آن جا انجام می شود و در بسیاری از موارد در مرحله تخصصی، بدون مشکل یا برخی توصیه های درمانی- آموزشی به مدارس معرفی می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان با ذکر موارد سنجش می گوید: کودکان از لحاظ شنوایی، بینایی و ید رنگ، گفتاری، جسمی -حرکتی، بهداشتی (قد، وزن و توده بدنی) و آمادگی تحصیلی سنجش می شوند.

وی به خانواده ها توصیه می کند: جای نگرانی نیست و هیچ یک از موارد سنجش به آموزش نیاز ندارد.

به گفته وی، اگر کودکی در بحث آمادگی تحصیلی مشکلی نداشته باشد در مرحله نخست تایید می شود و اگر مشکل داشته باشد و نمره حد نصاب را نیاورد به مرحله تخصصی ارجاع داده می شود و هیچ نمره ای به خانواده ها اعلام نمی شود.

وی خاطرنشان می کند: سوالات سنجش به هیچ عنوان در دسترس افراد نیست و آن چه در اینترنت یا منابع دیگر اعلام می شود، صحت ندارد.

وی با اشاره به این که امسال 18 هزار نفر سنجش می شوند، می افزاید: والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به مدرسه ای که کودک خود را ثبت نام کرده اند به طور الکترونیکی نوبت بگیرند و روز سنجش مدارک مورد نیاز را همراه خود ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار