ایجادعدالت اجتماعی، رونق تولید و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت سه راهبرد مهم سازمان دانش آموزی در پوشاک مدارس

همدان (پانا) - رییس سازمان دانش آموزی استان با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش با امضا مقام عالی وزارت به شماره ی ١٠١٣٠ تاریخ ٩٨/٠١/٢٨ از واگذاری نظارت بر امور اجرایی و مدیریت لباس فرم دانش آموزان به سازمان دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجادعدالت اجتماعی، رونق تولید و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت سه راهبرد مهم سازمان دانش آموزی در پوشاک مدارس

رضا میرزایی مهم ترین اهداف این بخشنامه را حمایت از تولیدات داخل استان، ایجاد فرصت برابر برای همه افراد ذی صلاح و حذف رقابت های ناسالم، حمایت از سبد اقتصادی خانواده ها، حمایت از ارائه ی با کیفیت و مطلوب لباس در تمام فرآیند اعم از تهیه، دوخت و توزیع مناسب، توسعه ی فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از موازین شرعی و کمک به اقتصاد مدرسه و دانش آموزان بی بضاعت بیان کرد.
میرزایی علت مشکلات زیاد حوزه پوشاک مدارس را در سال های گذشته نداشتن متولی مشخص در این حوزه دانست و گفت: در سال های قبل بسیاری از نهادها درگیر مشکلات ناشی از عدم وجود دستورالعمل و ضابطه ی مشخص در موضوع پوشاک مدارس بودند که امسال با بخشنامه و دستورالعمل صادر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش سعی شده خیلی از این مشکلات حل شود.
او در ادامه افزود: اتحادیه خیاطان موظف است خیاطان ذی صلاح که دارای مجوز رسمی و کارگاه تولیدی هستند را به سازمان دانش آموزی معرفی کند تا سازمان لیست اسامی این خیاطان را در اختیار مدارس قرار دهد و مدیران پس از انتخاب خیاط مورد نظر و با نظارت سازمان دانش آموزی با آن ها عقد قرارداد کنند.
میرزایی با بیان این که امسال ١٤٠ خیاط در نواحی ١ و ٢ همدان به کار گرفته شده اند، خاطرنشان کرد: مهم ترین نقطه قوت کار سازمان دانش آموزی استان همدان این است که برخلاف سال های گذشته که بازار پوشاک مدارس در انحصار چند خیاط بود، براساس تجربه و صلاحیت هر خیاط به او سهمیه ی مشخصی داده می شود.
او تصریح کرد: در سال جدید با مدیریت سازمان دانش آموزی، قیمت گذاری های سازمان صنعت، معدن و تجارت و نظارت و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی شاهد گران فروشی نخواهیم بود.
میرزایی گفت: در کارگروه لباس و پوشاک مدارس با حذف ١٠ درصدی که بر اساس دستورالعمل وزارتی قرار بود به حساب مدرسه واریز شود، مصوب کردیم که به ازاء هر ١٠٠ دست لباس خیاط موظف است ٥ دست لباس برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه کند.
رییس سازمان دانش آموزی از همه ی مدیران مدارس، خیاطان و کارشناس سازمان خواست با دقت و انگیزه ی بالا این کار مهم را اجرا کنند و قبل از اظهار نظر در مورد پوشاک مدارس ابتدا اطلاعات صحیح در این خصوص را توسط سازمان دانش آموزی کسب کنند.
میرزایی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت ها و تلاش های مستمر مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای کارگروه لباس فرم دانش آموزان، اظهار امیدواری کرد که با اجرای دستورالعمل پوشاک مدارس شاهد موفیقت های بسیار در این زمینه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار