مشاور پارلمانی شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

چه مواردی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شده است

رایزنی شورا و شهرداری با مجلس بر سر لایحه مالیات بر ارزش افزوده ادامه دارد

تهران (پانا) - مشاور پارلمانی شهردار تهران از اصلاح موارد مدنظر شوراها و شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
چه مواردی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شده است

داریوش قنبری در گفت‌وگو با پانا درباره تعیین تکلیف ابهامات موجود در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: در جلساتی که در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، همه مواردی که مبهم بود مطرح شد، نکات مدنظر شوراها مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع اصلاحاتی که در لایحه نیاز بود انجام شد.

مشاور پارلمانی شهردار تهران درباره موارد اصلاح شده در لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز توضیح داد: یکی از مواردی که مد نظر شوراها بود و به نوعی در لایحه محدود شده بود، وضع عوارض بود که این محدودیت برطرف شد.

وی ادامه داد: اصلاح دیگری که صورت گرفت درباره موضوع شکل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها بود که این مشکل هم اصلاح شد. در لایحه، مبالغ تحت عنوان عوارض در دل مالیات بر ارزش افزوده دیده شده بود و مبالغ باید به حساب دولت واریز می‌شد که این مورد اعتراض شوراها بود و اکنون اصلاح شده است و قرار بر این شد تا مبالغ جداگانه داده شود و به خزانه واریز نشود.

قنبری تصریح کرد: مورد دیگری که مدنظر شوراها و شهرداری‌ها بود درباره برخی معافیت‌ها بود که اصلاحاتی صورت گرفت و در کل بخش عمده‌ای از آنچه شهرداری‌ها و شوراهای شهر انتظار داشتند تا حدود زیادی برآورده شده است و جلسات رضایت‌بخش بود.

وی یادآور شد: همچنین قرار است برای جمع‌بندی موارد اصلاح شده در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، جلسه دیگری در کمیسیون اقتصادی برگزار شود که احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، با واکنش اعضای شوراهای شهر به ویژه شورای شهر تهران مواجه شد. شوراها معتقدند این لایحه منجر به حذف اختیارات قانونی شوراها در زمینه وضع عوارض و درآمدهای محلی، دولتی شدن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تمرکزگرایی شدید امور محلی در وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد می‌شود. کلیات لایحه با ۱۱۸ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار