مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

محافل انس با قرآن کریم منطبق با ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در محفل انس با قرآن دانش‌آموزان دبیرستان شریف منطقه سامن نزول قرآن را همراه با برکت بیان کرد و نزول آن را به گونه ای دانست که نه انتقالش به پیامبر یک انتقال ساده اطلاعات بوده و نه پیامبر اکرم (ص) تصرف شخصی در آن کرده است.

کد مطلب: ۹۱۵۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
محافل انس با قرآن کریم منطبق با ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با بیان این که قرآن یک کتاب مبارک است گفت: این کتاب که در آن برکت قرار داده شده متبرک شده توسط خداوند است.

او با بیان این که تبرک جستن فقط بوسیدن و سر گرفتن قرآن نیست، تصریح کرد: اصل تبرک جستن تدبر و تذکر است تا با درک معارف و جدی گرفتن تعالیم آن، برکت را به زندگی وارد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تدبر و تذکر را از اهداف نزول قرآن ذکر کرد و افزود: تدبر برای فهم جدید و تذکر برای خروج از غفلت و نسیان است.

پورداود گفت: همه باید در آیات قرآن تدبر کنند، اما انتظار از اولوالالباب که صاحبان عقل ناب هستند، آن است که متذکر شوند.

او با تأکید بر اهمیت انس با قرآن، اظهار کرد: انس با قرآن فلاح و رستگاری را به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که قرآن پیام روشن الهی است که همه انسان ها را به راستی و درستکاری دعوت می کند، خاطرنشان کرد: از صدر اسلام تاکنون آموزش این پیام جاودانه الهی از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است.

پورداود افزود: در جامعه ما نیز که معارف اسلامی و تعالیم قرآنی در فرهنگ مردم از جایگاه سترگی برخوردار است، آموزش قرآن باید به گونه ای باشد که شرایط مساعد برای تحقق اهداف قرآنی میسر شود.

او با بیان این که درس قرآن در میان درس های گوناگون در دوره های تحصیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: رویکرد برنامه جدید آموزش قرآن که اهداف این آموزش را تحت تأثیر قرار داده است، جامعیت آموزش قرآن است.

پورداود گفت: آموزش قرآن باید به نحوی باشد که از یکسو همه حیطه های یادگیری را شامل شود به ویژه معطوف به حیطه عاطفی باشد تا انس و علاقه دانش آموزان بیشتر و بیشتر شود و از سوی دیگر تمامی موضوعات ضروری آموزش قرآن مانند روخوانی، روانخوانی، صحت قرائت، توانایی درک معنای عبارات قرآنی، آشنایی با معارف انسان‌ساز قرآن و تدبر در آیات الهی را در حد امکان شامل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اهداف اصلی آموزش قرآن در دوره های تحصیلی شامل توانایی قرائت قرآن دردوره ابتدایی، درک معنای عبارات و آیات ساده در دوره متوسطه اول و تدبر در آیات قرآت کریم و آشنایی با شرح و توضیح آن ها در دوره متوسطه دوم است.

او با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، گفت: محافل انس با قرآن کریم منطبق با ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی این سند است.

در این محفل نورانی که امام جمعه، بخشدار و سرپرست آموزش و پرورش منطقه نیز حضور داشتند، از فرهنگیان و دانش آموزان برتر در فعالیت های قرآنی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار