هجوم ملخ صحرایی به نوار شمالی کشور تکذیب شد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه ملخ مشاهده شده در نوار شمالی کشور، ملخ صحرایی نیست، می‌گوید این ملخ بومی( مراکشی)و به راحتی قابل کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۱۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هجوم ملخ صحرایی به نوار شمالی کشور تکذیب شد

به گزارش مهر، محمدرضا میر درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور گفت: این ملخ‌ها از اوایل بهمن سال ٩٧ تاکنون ١٤٠ ریزش در سطح ٨ استان جنوبی کشور داشته‌اند.

وی استان‌های درگیر با آفت ملخ صحرایی را، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بوشهر، خوزستان، کرمان، فارس و خراسان جنوبی عنوان کرد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات افزود: تاکنون بیشترین مبارزه در سطح ٥٠ هزار و ١٦٠ هکتار در استان سیستان و بلوچستان انجام شده ضمن اینکه در هرمزگان ٤٨ هزار و ٣١١ هکتار، جنوب کرمان ٤٢ هزار و ٦٥٦ هکتار، بوشهر ١٩ هزار و ٤٩٥ هکتار، خوزستان ١٠ هزار و ٨٥٨ هکتار، کرمان ٤ هزار و ٩٥٠ هکتار، فارس ٢ هزار و ٨٦٣ هکتار و خراسان جنوبی ٦٠ هکتار مبارزه با این آفت صورت گرفته است.

میر تصریح کرد: همکاران ما در استان‌های درگیر با تمام توان در حال مبارزه با این آفت خطرناک هستند و تمام امکانات سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان‌های ٨ استان درگیر، برای مقابله با این آفت به کار گرفته شده است تا آفت مهار شود و آسیبی به باغات و مزارع کشور وارد نکند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون هیچ آسیب جدی از سوی این آفت به باغات و مزارع کشور وارد نشده است.

میر درباره تخصیص اعتبارات نیز توضیح داد: مشکلات دریافت و تأمین اعتبار حل شده و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر بیوتروریسم بودن این حملات و اظهارنظری که فائو قرار بود در این زمینه انجام دهد، افزود: فائو بررسی‌های خود را در ایران و عربستان انجام داده اما هنوز پاسخی به ما نداده است.

میر ادامه داد: از نظر کارشناسان خودمان نیز بررسی این مساله زمانبر است و باید بررسی‌ها دقیق انجام شود. بنابراین احتمال دارد بین یک تا دو ماه زمان ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شدت هجوم ملخ‌ها طی ٣ الی ٤ روز اخیر نسبت به گذشته کمتر شده است، گفت: با این حال هجوم آنها همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌کنیم تا پایان تیرماه این حملات ادامه یابد.

میر اضافه کرد: براساس پیش بینی‌های فائو و سازمان حفظ نباتات احتمالاً با موج جدید حملات ملخ‌های صحرایی از اواخر اردیبهشت مواجه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار