مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تکریم مقام معلم مورد ﺗﺄکید همگان است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم بزرگداشت مقام معلم، گفت: تکریم مقام معلم مورد ﺗﺄکید همگان است.

کد مطلب: ۹۱۲۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم مقام معلم مورد ﺗﺄکید همگان است

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم تجلیل و تکریم مقام معلم که در نمازخانه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: در آموزه‌های دینی، فرمایشات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، معلم جایگاه و منزلت والایی دارد و تکریم مقام معلم مورد ﺗﺄکید همگان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم، گفت: جامعه‌ی ما، معلمانی پرهیزگار، دانا، توانا و آگاه می‌خواهد تا در پرتو تعالیم آنان دانش‌آموزانی انقلابی، راست‌گفتار و درست‌کردار داشته باشیم. بنابراین باید در کنار آموزش به دانش‌آموزان اخلاق را نیز بیاموزیم تا آینده‌سازانی اخلاق‌مدار و پایبند به نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

یزدان‌پناه تاکید کرد: در روایات دینی و احادیث معصومان نیز همواره توجه ویژه‌ای به مقام معلم شده‌است و تعظیم و بزرگداشت آنان در کنار پدر و مادر مورد تاکید است؛ حتی گاهی منزلت و جایگاه معلم از والدین نیز بالاتر می‌باشد که نشان‌دهنده‌ی ارزش والای معلم است.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان کرمانشاه خداوند را اولین معلم توصیف کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «من معلم مبعوث شدم» و دیگر ائمه نیز سخنان گران‌بهایی درباره ارزش و مقام معلم دارند که بیانگر جایگاه رفیع معلم و نقش اثرگذار وی است.

وی با اشاره به اینکه در قضیه سیل و حق مناطق جنگی، آموزش و پرورش استان کرمانشاه تلاش‌های فراوانی انجام داد، گفت: در بحران سیل، اسکان رایگان 31 هزار نفر میهمان فرهنگی و غیر فرهنگی در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان یک اقدام بی‌سابقه بود که بازتاب بسیار خوبی در سطح کشور داشت. همچنین در اعمال حق مناطق جنگی، در کنار استاندار محترم، نماینده ولی فقیه، فرماندهان سپاه و ارتش و مجمع نمایندگان استان، آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تسهیل روند تحقق حق مناطق جنگی نقش بسزایی داشت که ضمن تشکر از زحمات همه‌ی ﻣﺴﺆولان، امیدواریم به پیگیری‌های آنان، بیلوار، سرفیروزآباد و ماهیدشت نیز در لیست مناطق جنگی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید ﺷﺄن و منزلت معلم حفظ شود و تمام تلاش ما در مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان نیز تحقق همین هدف بوده‌است؛ زیرا در هر شرایطی باید صیانت از کرامت معلم سرلوحه‌ی کارها باشد که امیدواریم با پیگیری مطالبات فرهنگیان و پرداخت معوقات آنان، خدمت کوچکی به معلمان شریف کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار