معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد

توزیع ۲ میلیون سبد کالا میان مددجویان در ماه رمضان

تهران (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع ۲ میلیون سبد کالا میان مددجویان امداد در ماه رمضان خبر داد و گفت مردم نیکوکار ایران تاکنون ۱۶۸ میلیارد تومان کمک برای هموطنان سیل‌زده به کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۱۱۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۲ میلیون سبد کالا میان مددجویان در ماه رمضان

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، علیرضا عسگریان در نشست خبری به برنامه‌های پیش‌بینی شده کمیته امداد در برگزاری جشن رمضان اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح اطعام در ماه مبارک رمضان، ۲ میلیون سبد غذایی با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان میان خانواده‌های مددجو و محرومان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان بود، ادامه داد: توزیع سبد غذایی ماه رمضان در ابتدای ماه مبارک آغاز می‌شود و در صورت نیاز در طول ماه رمضان تکرار خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، از برنامه‌ریزی برای جذب ۲۰۰ هزار حامی جدید برای طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴۲ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد و حامیان هستند که سرانه پرداختی به آنها ماهانه ۲۵۳ هزار تومان است. همچنین ۱۴۲ هزار نفر در قالب طرح محسنین حمایت می‌شوند و سرانه پرداختی به آنها ۱۳۰ هزار تومان است.

عسگریان خاطرنشان کرد: سال گذشته حامیان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند و امیدواریم امسال با جذب حامیان جدید، سرانه پرداختی به فرزندان ایتام و محسنین به ۳۰۰ هزار تومان برسد.

راه اندازی ۱۵۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور در ماه رمضان

وی توسعه مراکز نیکوکاری را راهبرد اساسی کمیته امداد در جهت مردمی کردن این نهاد عنوان کرد و افزود: چشم‌انداز کمیته امداد برای سال‌های آتی راه‌اندازی هفت هزار مرکز نیکوکاری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سه هزار مرکز نیکوکاری تا مهرماه آتی خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان حدود ۱۵۰۰ مرکز نیکوکاری راه‌اندازی خواهد شد که این مراکز هزینه کرد کمک‌های دریافتی را برعهده خواهند گرفت. همچنین ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه تاسیس می‌شود که این مراکز با تمرکز بر حوزه‌های علمیه خواهران تا مهرماه راه‌اندازی خواهد شد.

علیرضا عسگریان راه‌اندازی مراکز نیکوکاری اصناف را از اقدامات جدی کمیته امداد اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم تا مهرماه ۹۸ در هر استان دو مرکز نیکوکاری اصناف داشته باشیم. باید به سمتی برویم که مردم خودشان در مراکز نیکوکاری مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر ۴۱ درصد کمک‌ها توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: مردمی کردن خیر و احسان در سراسر کشور با استفاده از مراکز نیکوکاری از اقدامات این نهاد است و در حال حاضر هزار و ۸۵۰ مرکز نیکوکاری به صورت محله محور و مسجد محور در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ جمع آوری ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پیش‌بینی شده است تاکید کرد سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان زکات فطریه، مستحبی و.... جمع‌آوری شد که از این میزان ۱۳۵ میلیارد تومان زکات فطره بود. امیدواریم امسال میزان جمع‌آوری زکات فطره به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

کمک ۱۶۸ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد برای هموطنان سیل‌زده

عسگریان همچنین با تقدیر از کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان گفت: در این مدت ۱۶۸ میلیارد تومان کمک مردمی به سیل‌زدگان از طریق کمیته امداد دریافت شد که از این رقم ۴۷ میلیارد تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت کمک‌های کالایی انجام شده است.

وی به کمک‌های نقدی و کالایی کمیته امداد به سیل‌زدگان در روزهای نخست پس از وقوع سیل اشاره کرد و گفت: کار اصلی پس از رفع بحران، ساختن و تعمیر منازل تخریب شده است و به همین منظور کمیته امداد ساخت و تعمیر ۲۵ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده را در دستور کار دارد که از این تعداد هشت هزار واحد نیازمند ساخت کامل است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی امداد اظهار کرد: کار ساخت مسکن برای مددجویان در استان‌های شمالی آغاز شده و برنامه زمانی برای تعمیر مسکن‌های مددجویی دوره سه ماه و برای ساخت خانه‌های تخریب شده برنامه ۹ ماهه است.

عسگریان با اشاره به رشد ۳۲ درصدی کمک‌های مردمی به این نهاد در سال ۹۷ گفت: در این سال در جشن عاطفه‌ها افزایش ۵۰ درصدی مشارکت را شاهد بودیم و در جشن نیکوکاری که یکی از مهمترین منابع دریافت کمک‌های مردمی است، به اندازه کل صدقات یک سال جمع‌آوری شد.

برنامه‌ریزی برای جذب یک میلیون نفر مشترک صدقه پیامکی

وی میزان کل صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات در سال گذشته را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در کل کشور ۲۳۰ هزار صندوق صدقات بزرگ در سطح خیابان‌ها وجود دارد که به‌سازی و اصلاح جانمایی این صندوق‌ها در دستور کار کمیته امداد است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه شش میلیون صندوق خانگی در سطح کشور وجود دارد، تاکید کرد: جمع‌آوری این صندوق‌ها به مرور به مراکز نیکوکاری واریز می‌شود و برنامه این نهاد افزایش صدقه الکترونیکی است به طوری که بتوانیم در سال جاری به یک میلیون مشترک در پرداخت صدقه پیامکی برسیم.

عسگریان هدف گزاری کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب تمام طرح‌های این نهاد در سال ۹۸ را جذب ۲۸۰۰ میلیارد تومان کمک عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۶۰۰ هزار خانوار جدید تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وقوع سیل در برخی از مناطق امسال هم سهمیه جدید برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند داریم و اگرچه هر سال به طور متوسط ۱۵۰ هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج می‌شوند، اما تعداد مددجویان امسال هم به دلیل وقوع سیل گسترده و شرایط اقتصادی کشور، افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار