دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش: پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش به لزوم استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد یک عنصر اصلی برای برون رفت از چرخه توسعه نیافتگی آموزش و پرورش این است که هم از منابع دولتی و هم از منابع خیرین برای توسعه آموزش و پرورش استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۱۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش:  پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش زابل، مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به همراه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از پیش دبستانی و دبستان غیردولتی شکوفه‌های ولایت ساخته شده از سوی خیرین بازدید کردند. در ادامه دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با حضور در هنرستان شهید سراوانی که توسط خیرین مدرسه ساز در حال ساخت است، کلنگ احداث یک سالن ورزشی به مساحت 706 متر مربع و در مراسم دیگری کلنگ احداث یک واحد آموزشی 6 کلاسه به مساحت 900 متر که اعتبار ساخت آنها توسط خیرین مدرسه ساز تامین شده است، به زمین زدند.

در ادامه دبیرکل شورای آموزش و پرورش در جلسه‌ای با حضور مدیران و معاونان آموزش و پرورش مناطق سیستان تشکیل شده بود، شرکت کرد. مهدی نوید ادهم در این جلسه به لزوم استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «یک عنصر اصلی برای برون رفت از چرخه توسعه نیافتگی آموزش و پرورش این است که هم از منابع دولتی و هم از منابع خیرین برای توسعه آموزش و پرورش استفاده کنیم.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «اگر باور داریم آموزش و پرورش موتور توسعه کشور بوده و پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش است، باید برای اعتلای آن دست به دست هم دهیم تا مشکلات آن را بر طرف کنیم. اگر می‌خواهید ببینید یک کشوری توسعه یافته است ببینید در مدارس آن کشور چه خبر است؟ در مدارس ابتدایی چگونه درس می‌دهند؟ اگر صبوری، پرسشگری، تفکر خلاق و کارآفرینی یاد می‌دهند آن کشور توسعه یافته است.»

او به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «اکنون گفتمان اصلی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است، انتظار داریم این سند را بیش از پیش مد نظر قرار دهید و با برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، همکاران به فهم دقیق‌تر از این سند دست یابند. برای اینکه آموزش و پرورش جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد باید آن را به یک دغدغه ملی تبدیل کنیم که هم مردم و هم مسئولان خواهان تحول‌آفرینی در آن باشند.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: «باور دارم که مسائل و مشکلات موجود در جامعه را می‌توان با کمک آموزش و پرورش بر طرف کرد ولی شرط اساسی برای انجام این مورد توجه جدی به آموزش و پرورش و مسائل اقتصادی و معیشتی نیروی انسانی این دستگاه عظیم است. صبر، مثبت‌اندیشی، عدالت‌خواهی و مشارکت‌پذیری، از ویژگی‌های مدیری است که اخلاق اسلامی را سرلوحه‌ کارهای خود قرار می‌دهد که خوشبختانه این خصوصیات در مجموعه‌ آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان کاملاً مشهود است. از 106هزار مدرسه موجود در کشور 35 هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است و از خیرین محترمی که دغدغه تعلیم و تربیت نسل آینده ایران عزیز را دارند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار