مستندی که خشم طرفداران مایکل جکسون را برانگیخت

تهران (پانا) - روز گذشته در میان اعتراض هواداران مایکل جکسون و حضور پلیس، فیلم مستند «ترک ناکجاآباد» به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۸۸۹۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مستندی که خشم طرفداران مایکل جکسون را برانگیخت

به گزارش مهر، جشنواره فیلم ساندنس که امسال از آغاز به دلیل قرار دادن مستندی درباره مایکل جکسون با سروصدا همراه شده بود، دیروز و در دومین روز این جشنواره، مستند ۴ ساعته «ترک ناکجاآباد» (leaving neverland) را به نمایش گذاشت. جمعی از هواداران جکسون همزمان با نمایش فیلم بیرون سینما «اجیپتین» جمع شدند و به نمایش آن اعتراض کردند. این اولین نمایش جهانی فیلم بود که دیروز جمعه انجام شد.

این مستند جنجالی به اتهام آزار جنسی مایکل جکسون به کودکان می‌پردازد.

در فیلم مستند «ترک نورلند» یا «ترک ناکجاآباد» دو فردی که ادعا می‌کنند در کودکی توسط مایکل جاکسون آزار شده‌اند به روایت داستان‌شان پرداخته‌اند.

از این میان ادعای وید رابسون مناقشه‌آمیز است زیرا او پیشتر گفته بود که هرگز رفتار نامناسبی از جکسون ندیده اما او نظرش را سال ۲۰۱۶ تغییر داد. جیمز سیف‌چاک نیز سال ۲۰۱۴ دادخواست جداگانه‌ای در این مورد به دادگاه ارایه کرد.

این دو وقتی کودک بودند با مایکل جکسون ارتباط برقرار کردند و در ملک شخصی او «نورلند» (ناکجاآباد) به دیدن او می‌رفتند. هر دوی این افراد در ویدیوهای جکسون در ۵ و ۸ سالگی حضور داشتند.

هواداران مایکل جکسون معتقدند این فیلم درباره قربانیان نیست، بلکه درباره افرادی است که وقت زیادی را در دادگاه گذراندند و از نظر قانونی نظرشان رد شده است.

مایکل جکسون از اتهام آزار جنسی در سال ۲۰۰۵ تبرئه شد، ولی این ادعاها تا آخر عمرش در سال ۲۰۰۹ او را آزار داد.

جکسون سال ۱۹۹۴ با نخستین اتهام از این دست روبه رو شد و بیرون از دادگاه به توافق با شاکی‌اش رسید. جوردن چندلر با دریافت پول از ادعایش دست کشیده بود اما این دو نفر با ایستادگی مایکل جکسون روبه رو شدند که معتقد بود به دلیل حل کردن مورد قبلی با پول، باید در برابر موارد جدید بایستد. ادعای این دو در نهایت در دادگاه رد شد.

پلیس دیروز دور سینمای نمایش دهنده این مستند حلقه زده بود تا مانع حمله هواداران خواننده فقید به سینما شود.

«ترک نورلند» در عین حال موجب حمله معترضان فیلم به صفحه سایت سینمایی آی‌ام‌دی‌بی شد و جمعه بعدازظهر ساعت ۱:۲۰ دقیقه هواداران جکسون صفحه آی‌ام‌دی‌بی را مخدوش کردند زیرا این صفحات مانند ویکی پدیا امکان ادیت شدن دارند. آنها در برابر نام کارگردان کلمه دروغگو را اضافه کردند.

یکی از مدعیان جکسون که در مراسم پرسش و پاسخ فیلم حضور داشت گفت می‌تواند درک کند که باور کردن این موضوع چقدر برای علاقه مندان مایکل جکسون دشوار است. وی گفت: اما به هرحال ما فقط وقتی می‌توانیم چیزی را باور کنیم که برای آن آماده باشیم؛ شاید هم برخی هرگز آماده نباشند.

در عین حال برخی از کودکانی که همزمان با مدعیان آزار جنسی در خانه مایکل جسکون حضور می‌یافتند، از جمله مکالی کالکین ستاره کودک فیلم «تنها در خانه» همواره از وی دفاع کرده اند.

این فیلم توسط دن رید ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار