برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی کتب جامعه شناسی

خرم آباد (پانا) - با حضور معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و معاون آموزش متوسطه عمومی آموزش و پرورش لرستان نشست گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش با موضوع نقد و بررسی کتاب جامعه شناسی مقطع متوسطه دوم با همکاری انجمن جامعه شناسی لرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی کتب جامعه شناسی

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی با تقدیر از حضور گروه بررسی محتوای آموزشی و اداری تکنولوژی و گروههای آموزشی ، این‌گونه نشست‌ها را گامی ارزشمند در جهت تدوین محتوای مورد نیاز آموزش و پرورش نامید و به بیان ارتباط بین حوزه جامعه شناسی و فناوری اطلاعات پرداخت .

علی عبدی پور با اشاره به تغییرات و تحولات رو به رشد در جامعه گفت: لازم است فرصت مناسب را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده ، آنان را باور کنیم و به سمت و سوی تحقیق و جستجو سوق دهیم .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان لرستان نیز گفت : دنیای اطراف ما دائما در حال تغییر است.

نصراله بازگیران چرخش فصول در طبیعت را نشانه تحول نامید و آن را به ضرورت تغییر و تحول در فرایند آموزش و پرورش مرتبط کرد .

وی آشنایی معلم با مبانی جامعه شناسی را از نقاط قوت دانست و گفت :تقویت مهارت های بین رشته ای موجب تقویت مهارت های حرفه ای میشود .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت فرایند محوری در شیوه های نوین تدریس و ارزشیابی تاکید کرد وافزود : لازم است بدانیم ما در تحلیل محتوای آموزشی به دنبال چه چیزی هستیم و چه چیزی در نظر ماست .

بازگیران خاطرنشان کرد: تدریس و ارزشیابی رکن اساسی آموزش است و معلم باید استاد ساده‌سازی باشد و مطالب را در خور فهم و درک دانش آموزان ارائه کند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در زمینه مواجهه با مسائل جامعه شناختی گفت: زمانی می توانیم در این زمینه موفق شویم که نگاه نو و جدیدی به جامعه داشته باشیم زیرا جامعه امروزی با روش های سنتی قابل هدایت نیست و لازم است دبیران ما بین سنت و مدرنیته و تقابل آنها موازنه ایجاد کنند و به این منظور لازم است رویکرد خود را بر اساس رویکردهای اسناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تغییر دهیم که در این سند تدریس و معلم نقش اساسی را دارند و دانش آموز باید با واقعیات جامعه منطبق شود .

رئیس گروه تولید محتوای درسی آموزش و پرورش استان نیز هدف از این نشست را ایجاد تغییر در نوع نگرش به کتاب جامعه شناسی عنوان کرد و گفت: گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش لرستان با رویکرد جدید به نقد و بررسی کتاب می‌پردازد و وظیفه اصلی آن تولید محتوای آموزشی بر اساس واقعیت های اجتماعی و نیاز جامعه و بر اساس سند تحول بنیادین است .

مریم کرمی تصریح کرد : تغییر در کتب درسی و محتوای آموزشی باید قدرت تفکر انتقادی را در دانش آموزان رشد دهد و موجب افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان شود و مهارت های زندگی بر اساس نیازهای جامعه و با روش های نو مورد توجه قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار