لزوم نظارت و توجه بر کارآمدی موسسات غیردولتی در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گردهمایی موسسین و مدیران مدارس غیر دولتی نواحی یک و دو زاهدان بر لزوم نظارت، توجه و کارآمدی موسسات غیردولتی در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نظارت و توجه بر کارآمدی موسسات غیردولتی در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت

علیرضا نخعی در این گردهمایی اظهار کرد: مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی آموزش و‌پرورش نقش بسزایی در ارتقاء تعلیم و تربیت دارند.

او افزود: حریم مدرسه مقدس است و همه ما با خلوص نیت و صفای باطن در این وادی قدم بگذاریم و برای اعتلا و‌ارتقاء شرایط موجود بیش از پیش بکوشیم.

مدیر کل آموزش و‌پرورش استان با اشاره به حادثه اخیر آتش‌سوزی مدرسه غیردولتی اسوه‌حسنه زاهدان و ابراز تاسف از این حادثه گفت: از تهدیدها فرصت بسازیم و تلاش کنیم با اقدامات به موقع و برنامه‌ریزی صحیح شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

نخعی مشارکت بین والدین و مسئولین مدارس را ضروری عنوان کرد و افزود: مدرسه باید مکانی امن برای تحصیل و علم آموزی دانش آموزان باشد.

او همچنین به صندوق توسعه ملی در مناطق محروم اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مدیران و موسسین مراکز ‌ومدارس غیردولتی بتوانند تحت حمایت صندوق‌توسعه شوند و یا زمینه برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها برای آنها مهیاشود، در توسعه اقتصادی و تجهیز مدارس غیر دولتی موفق خواهند بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فراهم کردن شرایط مناسب برای اشتغال جوانان را با توجه به نیاز جامعه زیربنای توسعه اقتصادی کشور بیان داشت و بر جذب نیروی انسانی کارآزموده در مدارس غیر دولتی تاکید کرد.

به گزارش پانا 51 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 700 مدرسه غیر دولتی و 210 آموزشگاه علمی و زبان در حال تحصیل هستند و 5هزار و 700معلم وظیفه تعلیم و تربیت آنها را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار