معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: هر انجمن اسلامی یک سنگر فرهنگی است

زاهدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: هر انجمن اسلامی یک سنگر فرهنگی است که سلاح آن علم، دانش، تقوا، تفکر و فرهنگ است.

کد مطلب: ۸۸۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: هر انجمن اسلامی یک سنگر فرهنگی است

محمد کیخا در جلسه‌ی هم اندیشی تشکل های دانش آموزی که در محل دفتر اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: سابقه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به قبل از انقلاب بازمی‌گردد که آغاز فعالیت آن همزمان با شکل گرفتن نهضت امام خمینی(ره) بود و در سال 1358جایگاه قانونی اتحادیه انجمن‌های اسلامی را اعلام کردند.

او ادامه داد: تاثیر پذیری قشر جوان در جامعه‌ی ما بسیار بالا است و اگر بتوانیم جوان و نوجوانان‌مان را به نحو احسن حمایت کنیم، آن‌ها می‌توانند برای آینده‌ی جامعه و کشور بسیار مفید و سودمند باشند.

کیخا عنوان داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی علاوه بر فعالیت در مدارس، در مساجد و کانون‌های فرهنگ نیز فعالیت‌های بسیار خوبی دارد که نشان می‌دهد دامنه‌ی فعالیت این اتحادیه فقط مختص به آموزش و پرورش نیست.

او تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی آن است که هر دانش آموز یک حرفه و مهارت را فرا گیرد و فقط به تحصیل علم نپردازد چرا که فرا گرفتن مهارت‌های زتدگی در آینده‌ی دانش آموزان بسیار مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی، رویکرد کرامت و احترام به تفکر دیگران است و از همین جهت کار این اتحادیه بر اساس اخلاق محوری است.

او ادامه داد: یکی از اهداف سازمان دانش آموزی پرورش اجتماعی دانش آموزان است چرا که نوجوانان ما در زمینه‌ی مهارت‌های اجتماعی و زندگی، تصمیم گیری و حل مسئله آموزش کمتری دیده‌اند لذا وظیفه‌ی سازمان دانش آموزی بهبود این وضعیت ناهنجار است.

کیخا در پایان ابراز کرد: اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی بازویی توانمند برای آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت است که باید توجه بیشتری به آن داشته باشیم زیرا این اتحادیه یک عضو بسیار مهم برای همه‌ی جامعه است.

خبرنگار/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار