مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان:

لزوم توجه به نقش شورای دانش آموزی در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان معتقد است شورای دانش آموزی مدارس می تواند در عملیاتی شدن سند تحول بنیادین به عنوان مهم ترین سند بالادستی آموزش و پرورش نقش آفرین باشد چراکه روح اصلی سند تحول تربیت اجتماعی و فراگیری مجموعه ای از مهارت های اعتقادی ، اجتماعی ، زندگی و آیینی است .

کد مطلب: ۸۸۱۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به نقش شورای دانش آموزی در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد در جلسه‌ی مشترک روسای شورای دانش آموزی مدارس ناحیه یک با مدیر سازمان دانش آموزی استان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1زاهدان،با بیان اینکه روسای شورای دانش آموزی مدارس باید همه موارد موجود در مباحث تربیتی، اخلاقی و آیینی مدارس را رصد کنند اظهار کرد : برنامه ریزی های حوزه ی تربیتی بایستی متناسب با نیاز روز دانش آموزان باشد و به این دلیل که شورای دانش آموزی در بطن مدرسه حضور دارد این نیاز ها را می توانند احصا و در زمان به موقع به تصمیم گیران منتقل نمایند .

وی ضمن تاکید بر تغییر نگرش در چگونگی فعالیت شورای دانش آموزی تصریح کرد : ماده 18 آیین نامه اجرایی مدارس به صراحت حوزه ی فعالیت شورای دانش آموزی را مشخص کرده که با اتکا به آن می توان این شورا را از حالت فرمایشی خارج و به پویایی و اثر گذاری لازم سوق داد .

صیاد بیان کرد : متاسفانه نگاه آموزشی سیطره ی بیشتری نسبت به فعالیت های تربیتی در مدارس و در بین خانواده ها دارد و برای برون رفت از این معضل اساسی باید نگاه ها را تغییر داد .

صیاد با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا به عنوان یک ظرفیت بی بدیل رسانه‌ای در اختیار دانش آموزان در مجموعه سازمان دانش آموزی است، بیان داشت: دانش آموزان خبرنگار و همچنین اعضای شورای دانش آموزی مدرسه می توانند به مدد این خبرگزاری کمک حال مدیران مدارس در یافتن چالش‌های درون مدرسه‌ای و سپس برطرف نمودن آن‌‌ها باشد.

وی همچنین به مجلس دانش آموزی اشاره نمود که، برگرفته از دل روسای شورای دانش آموزی مدارس در طی یک فرایند انتخاباتی به عنوان نمایندگان دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی کشور انتخاب می شوند و اظهار کرد : پراکندگی خارج از قاعده استان از سویی و تعداد مدارس و دانش آموزان از سوی دیگر امکان ارتباط گیری همه جانبه نمایندگان شما در مجلس دانش آموزی را با مجموعه دانش آموزان و مدارس استان سلب می کند از همین روی انتظار می رود شما به عنوان روسای شورای دانش آموزی نقطه نظرات و ایده های خود را با این عزیزان در میان گذاشته تا از طریق ساز و کار مدونی که برای فعالیت مجلس دانش آموزی فراهم شده پیگیر مطالبات شما باشند

مدیر سازمان دانش اموزی خاطر نشان کرد :در نظر داریم تا آموزش و پرورش ناحیه یک را به عنوان پایلوت در جهت تغییر نگاه و رویکرد شورای دانش آموزی تعیین کنیم و دوره های اموزشی مکاتبات اداری ، فن بیان ، تصمیم گیری ، تفکر خلاق و ... برای مجمع شورای دانش آموزی برگزار کنیم .
مدیر سازمان دانش آموزی استان تاکید کرد : معاونت فعالیت های دانش آموزی این سازمان زمینه تحقق این موضوع را فراهم کرده تا پس از برگزاری دوره ها، سلسله جلسات کارشناسی با مسئولان شهرستانی و استانی برای پیگیری نیاز های دانش آموزان و مدارس پیش بینی شود .

گفتنی است: در این جلسه روسای شورای دانش آموزی مدارس به بیان مشکلات و چالش‌های درون مدرسه‌ای خود پرداختند که نارویی مدیر ناحیه یک نیز به آن‌ها پاسخ داد و بر پیگیری جهت رفع مشکلات آنان تاکید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار