رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

بسته‌های سیاستی برای ساماندهی دستفروشی در پایتخت تدوین می‌شود

الهام فخاری: ستاد ساماندهی دستفروشان بعد از ۱۲ سال از تصویب قانون، تشکیل شده است

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از تدوین بسته‌های سیاستی برای ساماندهی مشاغل سیار در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۹۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بسته‌های سیاستی برای ساماندهی دستفروشی در پایتخت تدوین می‌شود

الهام فخاری در گفت‌وگو با پانا درباره تدوین طرح ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشی در شورای شهر تهران اظهار کرد: در ساختارهای مدیریت شهری مصوبه‌ای وجود دارد که مربوط به سال 85 است و تاکنون اجرا نشده است که در دستور کار شورای پنجم شهر تهران قرار دارد و دو جلسه مشترک با کمیته اجتماعی شورای شهر تهران و کمیته برنامه‌ریزی ساماندهی دستفروشان پایتخت برگزار شده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: کمیته ساماندهی مشاغل سیار ترکیبی از مدیران مختلف شهری و اعضای شورای شهر است که موظف است تدابیری در راستای ساماندهی مشاغل سیار اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پژوهشی در زمینه ساماندهی مشاغل سیار انجام شده است که قرار است به عنوان پایلوت اجرا شود و در این طرح ساماندهی مشاغل سیار با جانمایی‌هایی که تعریف می‌شود، در برخی مناطق شهرداری تهران در گام اول اجرا شود.

این عضو شورای شهر تهران درباره ساماندهی دستفروشان در اطراف تئاتر شهر گفت: ستاد ساماندهی دستفروشان بعد از 12 سال از تصویب قانون، تشکیل شده است تا این مشاغل ساماندهی شود و فکر می‌کنم این ظرفیت کمک می‌کند که تصمیم‌گیری درستی در این بخش گرفته شود.

فخاری همچنین به تعریف بسته‌های سیاستی در زمینه دستفروشان گفت: دستفروشان و مشاغل سیار یک نوع نیستند و انواع مختلفی دارد که اکنون به شکل یکسان درباره آنها قضاوت می‌شود در صورتی که این مشاغل از بساط گسترها تا کافه‌های سیار و ون‌‌های سیار هستند و قرار است در بسته‌های سیاستی که تعریف می‌شود این مشاغل ساماندهی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار