پلیس فتا در شهرهای بیش از 150 هزار نفر فعال می‌شود

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که در 146 نقطه از سراسر کشور پلیس فتا استقرار دارد و قرار است در شهرهایی که بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارند، این پلیس فعال شود.

کد مطلب: ۸۷۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پلیس فتا در شهرهای بیش از 150 هزار نفر فعال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری همایش مدیران و روسای پلیس فتا ناجا در جمع خبرنگاران گفت: بررسی کارنامه و عملکرد پلیس فتا در سال گذشته و تعیین اهداف مأموریتی پیش رو از محورهای اصلی همایش مدیران و روسای پلیس فتا ناجا است.

وی با اشاره به افزایش بهره‌برداری از فضای مجازی و سایبری، افزود: تمام مردم به شکلی با فضای مجازی و سایبری سروکار دارند و لازم است که علاوه بر فرصت‌های این فضا، با آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری و مجازی آشنا باشند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و ارتقاء آگاهی عمومی در پیشگیری از آسیب‌ها و مقابله با جرایم این حوزه کارگشا و موثر است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، میزان جرایم در فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 71 درصد رشد داشته در حالی که پلیس فتا بیش از 80 درصد از جرایم این حوزه را کشف کرده است.

سردار اشتری با بیان اینکه این اعداد و ارقام بیانگر میزان استفاده از فضای مجازی و رشد جرایم در این حوزه بوده، تصریح کرد: کشف 80 درصدی پرونده‌های جرایم سایبری نیز بیانگر ظرفیت و توانمندی ما بوده است که باید بگویم پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران در کشف جرایم سایبری از بسیاری کشورهای جهان پیشگام‌تر است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا در خدمت مردم است، ادامه داد: از هرگونه نظر، پیشنهاد و ایده مردمی استقبال می‌کنیم و این پلیس در هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ارتقاء آگاهی عمومی در فرآیند مبارزه با جرایم سایبری بسیار نقش آفرین است و رسانه‌های مختلف اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و رسانه ملی می‌توانند برای کاهش جرایم و نیز ارائه اطلاعات و آگاهی در این حوزه به مردم، پلیس را همراهی و یاری کنند.

وی عنوان کرد: امروز در 146 نقطه از سراسر کشور پلیس فتا استقرار دارد و با قوت و توان ایفای نقش می‌کند، البته در صدد هستیم تعداد این مراکز در سطح کشور افزایش یابد؛ در نظر داریم در شهرهایی که بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارند حتما این پلیس فعال شود.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی همواره آماده خدمتگزاری به مردم عزیز است و در عرصه‌های مختلف نیز برای توسعه نظم و امنیت ایفای نقش می‌کنیم، امروز شاهدیم که پلیس فتا نیز با تمام توان برای خدمات دهی به مردم عزیز در تلاش است و در عرصه ملی و بین‌المللی این پلیس جایگاه خوبی دارد و صاحب نظر و ایده است.

وی در پاسخ به این سوال که میانگین رسیدگی به پرونده‌های جرایم سایبری چقدر است؟ عنوان کرد: کشف جرم بستگی به اشراف اطلاعاتی دارد در واقع باید بگویم اشراف اطلاعاتی در سرعت عمل پلیس بسیار نقش‌آفرین است و به طور میانگین پرونده‌های این حوزه، ظرف مدت 15 روز به نتیجه می‌رسد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور پلیس در مرزهای کشور، عنوان کرد: نیروی انتظامی در تمام مرزهای کشور حضور فعالانه دارد و مطابق ضوابط قانونی مسئولیت خود را انجام می‌دهد؛ در برخی مرزها بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولیت امنیتی به سازمان‌های دیگر واگذار شده، اما کمافی السابق نیروی انتظامی مأموریت‌های خود را در مرزها دنبال می‌کند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریتی پلیس، عنوان کرد: تجهیزات پلیس در کنار مهارت‌های علمی و عملی کارکنان ارتقاء یافته، البته این سطح از تجهیزات کفایت نمی‌کند و در صورت دریافت اعتبارات لازم، قطعا تجهیزات به روزتری به رده ها و پلیس های مختلف تزریق می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار