رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

جراحی عمل قلب باز پشتیبان در نیشابور انجام می شود

نیشابور (پانا) - نشست خبری و هم اندیشی رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با خبرنگاران با هدف تبیین سیاست های پیش رو و تشریح برنامه ها و پروژه های انجام شده در محل سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جراحی عمل قلب باز پشتیبان در نیشابور انجام می شود

محسن عظیمی نژاد در ابتدای این نشست، نوید راه اندازی مجموعه جراحی قلب باز پشتیبان در نیشابور در آینده نزدیک را داد و گفت: عوامل زیادی ما را به ساخت این مجموعه مجاب کرد؛ به عنوان مثال 50 درصد مردم جامعه مبتلا به فشار خون هستند و بخش زیادی از این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و ما باید مردم را به مراکز بهداشتی درمانی سوق دهیم تا آگاهی مردم در این زمینه افزایش پیدا کند؛ در واقع این بیماری یکی از عوامل سکته مغزی و قلبی است.

وی چاقی و دیابت را از دیگر عوامل سکته معرفی کرد و افزود: در کشور ما 50 درصد مردم دچار اضافه وزن و چاقی هستند و دیابت نیز سرطان هزاره سوم نامیده می شود و به گونه ای ام الامراض است و در واقع مهم ترین علامت دیابت بی علامتی است.

18 درصد هزینه های بهداشت کشور صرف درمان 8تا 9درصد افراد دیابتی جامعه می شود همچنین 18 درصد جمعیت بالای 25 سال کشورمان در آستانه دیابت و لب مرز هستند و باید مراقبت های لازم صورت بگیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم حریم امن مدارس را برای اولین بار در نیشابور اجرا کنیم و در این طرح، زمانی که دانش آموزان از خیابان عبور می کنند، خودروها باید توقف کامل داشته باشند، علائم هشدار دهنده مناسب در جلو درب مدارس نصب شوند، سرویس های مدارس مجهز به فلاشر با رنگ خاص باشند و تابلوی سرویس مدرسه در خودرو نصب باشد.

عظیمی نژاد به اهمیت ساخت و افتتاح بخش مهم جراحی قلب باز پشتیبان در نیشابور گفت: پس از ساخت ساختمان آنژیو در نیشابور، دستگاه آنژیو به مبلغ 900 هزار یورو وارد بیمارستان شد و در بهمن 95 این بخش راه افتاد و پس از آن در صدد راه اندازی و تجهیز اتاق عمل جراحی قلب باز پشتیبان برآمدیم و با کمک خیرین و همت وزارت بهداشت و درمان ، تجهیزات کامل این مجموعه تهیه شد و طی چند روز آینده این مجموعه به صورت کامل راه اندازی خواهد شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، نقش مشارکتی مردم در رشد و توسعه مجموعه بهداشت و درمان شهرستان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان نیشابور روزانه چهار بیمار جهت عمل آنژیو پلاستی مراجعه می کنند که با راه اندازی این مجموعه درمان به طور کامل در نیشابور انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 17 تا 18 درصد زوجین در نیشابور دچار نازایی هستند که در تلاش هستیم مرکز نازایی دکتر شمس را سریعا راه اندازی کنیم. غالبا بیش 30 درصد این افراد به روش های مختلف درمان می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار