مرگ 24 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در فارس

شیراز (پانا) - مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی نسبت به خطرات ناشی از گاز گرفتگی هشدار داد و افزود: سال گذشته بیش از 24 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را در فارس از دست دادند.

کد مطلب: ۸۶۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مرگ 24 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در فارس

حسن همتی در گفت و گو با پانا گفت: در سال گذشته 647 مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در فارس گزارش شد که از این تعداد 300 مورد به مراکز درمانی انتقال داده شدند و 323 مورد نیز پس از اقدامات درمانی در محل درمان شدند.

او با بیان اینکه از این تعداد 24 مورد از مسمومیت ها منجر به فوت شده است گفت: 379 مورد از این حوادث مربوط به مناطق شهری و 268 مورد نیز مربوط به مناطق جاده ای و روستایی بوده است.

همتی افزود: در شش ماهه نخست سال 97 نیز 145 مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن گزارش شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه 25 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از این تعداد 94 مورد به مراکز درمانی منتقل شدند و 48 مورد نیز پس از اقدامات درمانی در محل درمانی شدند و 3 نفر نیز فوت کردند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار داشت: اگر کسی با فردی که دچار مسمومیت شده برخورد کرد و از مسمومیت فرد با گاز مونوکسیدکربن اطمینان یافت بلافاصله درب و پنجره را باز کرده و ترجیحا شخص را از محل خارج و به فضای باز انتقال دهد و با اورژانس تماس بگیرد.

وی به خانواده ها توصیه کرد که هیچ گاه از بخاری بدون دودکش در فضای بسته و پیک نیک استفاده نکنند و از خروجی دودکش ها و تهویه خانه اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار