مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

طرح توانمندسازی(روانی _ تحصیلی) دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهرها کلید خورد

زاهدان(پانا)- مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اولین کارگاه آموزشی ویژه توانمند سازی دانش آموزان در زمینه‌های روانی، عاطفی و تحصیلی در شهر زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح توانمندسازی(روانی _ تحصیلی) دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهرها کلید خورد

عبدالرئوف براهوئی هدف از برگزاری این کارگاه ها را در راستای ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهرها دانست و اظهار کرد: این طرح به تدریج در سراسر استان و با همت مشاوران مدارس انجام خواهد شد.

وی در رابطه با نحوه انتخاب مناطق و مدارس مجری این طرح ابراز داشت: از میان تمامی مناطق آموزشی استان با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط(رئیس گروه مشاوره تربیتی و رئیس مرکز مشاوره و روانشناختی استان) مناطقی که از فراوانی مشکلات تحصیلی و روانی- رفتاری بیشتری نسبت به جمعیت دانش آموزی در دوره راهنمایی و متوسطه برخوردار هستند، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: از جمله اهداف مهم این طرح را آسیب شناسی مشکلات تحصیلی دانش آموزان و برنامه ریزی در جهت حل آن، افزایش سطح سلامت روانی دانش آموزان خانواده و کارکنان مدارس، کاهش میزان شیوع آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان، ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به مدرسه و تحصیل و همچنین بهبود بخشیدن به وضعیت تحصیلی و درسی دانش آموزان از طریق افزایش سطح سلامت روان دانست.

براهوئی تصریح کرد: بررسی های انجام شده در خصوص دانش آموزان حاکی از آن است که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از دانش آموزان دچار افت تحصیلی و انواع مشکلات روانی رفتاری- می‌باشند که با بررسی گزارش های آماری مراجعان به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی هسته‌های مشاوره این مسئله به وضوح نمایان می باشد، لذا ضروری است در زمینه مصون سازی و توانمند سازی آنها در برابر مشکلات اقدام جدی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: توانمندسازی مهارت های روانی- رفتاری به منظور آموزش مهارت های خود تنظیمی نیز است و موجب آن می شود که افراد در موقعیت های مختلف عاقلانه و صحیح رفتار کنند، و انگیزه ها و علایق خود را کنترل کنند و از آنها برای تقویت خود استفاده نماید و ضمن کسب موفقیت در تحصیل و زندگی، احساس شادمانی را داشته باشند.

مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: توانمندسازی مهارت های تحصیلی می تواند دانش آموزان را با شیوه های ارزیابی از استعداد و رغبت فردی، شناخت رشته ها، مشاغل، شیوه های صحیح تصمیم گیری و در نهایت انتخاب رشته و شغل در آینده، آشنا سازد.

وی در پایان آمادگی برای کنکور و ورود به دانشگاه، "طرح توانمندسازی(روانی _ تحصیلی) دانش آموزان" را مهم تلقی نمود و اهمیت دادن به آن را برای خانواده ها و تمامی دانش آموزان ضروری دانست.

حسینعلی شیرازی(مشاور و روانشناس) و مدرس این دوره از کارگاه ها با اشاره به اینکه برگزاری این کارگاه ها سبب ایجاد نوعی تغییر نگاه در دانش آموزان و جلب توجه ایشان به تحصیل در دانشگاه های کشور می شود، عنوان داشت: فراهم نمودن زیرساخت‌های مورد نیاز آموزشی برای دانش آموزان حاشیه شهر و مناطق محروم همراهی دستگاه‌ها ی زیربط را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار