مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

بخش عمده دارایی آموزش و پرورش اندیشه های جهادی است

زاهدان(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر امروز استان سیستان و بلوچستان در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد نتیجه تلاشهای بی وقفه ی اندیشه های جهادی است.

کد مطلب: ۸۶۳۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بخش عمده دارایی آموزش و پرورش اندیشه های جهادی است

علیرضا نخعی صبح امروز در گردهمایی و اختتامیه طرح جهادی رویش مهر اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش مدیون شهیدان عرصه تعلیم و تربیت و همچنین معلمان دلسوز ای است که برای تعالی این مرز و بوم کوشیده اند و می کوشند.

وی با بیان اینکه امروز کارنامه ی دانش آموزان این استان کارنامه ای نسبتاً خوب است عنوان داشت: این موفقیت نسبی مرهون تلاش و محصول کار ده‌ها گروه جهادی در استان است.

نخعی ابراز کرد: امروز شاهد یکی از کلاسها و حاصل کار گروه جهادی موسسه رویش مهر هستیم که ریشه در فعالیت گروه جهادی آل یاسین دارد.

وی ادامه داد: گروه جهادی آل یاسین قریب به ۲۰ سال فعالیت در ساختن خانه مسجد و مدرسه برای محرومین دارد و همچنین سابقه کمک به نیازمندان تحصیلی را نیز در سوابق خود دارا می باشد.

وی تصریح کرد: امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که علیرغم همه سنگ اندازی های دشمنان نظام اسلامی ما در همه زمینه‌ها سربلند هستیم و این محصول اندیشه های جهادی است و این اندیشه ها در نظام تعلیم و تربیت در استان سیستان و بلوچستان نیز اثر بخش می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: باید از تجربیات پیشکسوتان در عرصه تعلیم و تربیت استفاده کنیم و یکی از اقدامات مهمی که در این استان صورت گرفته است استفاده از تجربیات گذشتگان و پیشکسوتان می باشد.

نخعی در پایان گفت: استان سیستان و بلوچستان بیش از هر جای دیگر در کشور خواستار دیدگاه‌های مختلف در زمینه های گوناگون است چرا که ما شاهد تحول در استان هستیم و باید به درک عمیق سند تحول بنیادین که تأکید وزیر آموزش و پرورش است دست پیدا کنیم.

همچنین در این جلسه اعتصام از جهادگران گروه آل یاسین اظهار کرد: معلم در سیستان و بلوچستان مجاهدانه کار می کند و با همه سختی ها و دشواری هایی که مردم در این منطقه دارند معلم برای ارتقاء دانش و مهارت با تمام توان کار میکند.

وی عنوان داشت: اردوی جهادی آل یاسین در هفته گذشته برای استان سیستان و بلوچستان حق مدرسه افتتاح کرده است که نشان از فعالیت این اردو جهادی در استان می باشد.

اعتصام ابراز کرد: یک مشکل اساسی در سیستان و بلوچستان بحث نیروی انسانی آن است که باید همه تلاش‌ها برای رفع این مشکل به کار گرفته شود.

وی افزود: هدف از برگزاری پروژه رویش مهر تقویت مربیان و اساتید درون استان تعریف شده است چراکه آموزش و پرورش توان اینکه از سایر استان‌ها برای این استان نیرو بفرستد را دارا نمی باشد.

اعتصام با بیان اینکه یک تفاهم نامه سه ساله بین موسسه رویش مهر با اداره کل آموزش و پرورش امضا شده است تصریح کرد: با تلاش و همت معلمین سیستان و بلوچستان این دانش آموزان این استان از آخرین رتبه ها به بالاترین رتبه ها دست پیدا کردند و نظام تعلیم و تربیت در این استان متحول شده است.

وی در پایان گفت: اکنون زمان آن است که در آموزش و پرورش یک تحول اساسی صورت بگیرد چرا که همه بسترها برای ارتقای آموزش و پرورش فراهم است و جای هیچ ناامیدی وجود ندارد.

گفتنی است: در این مراسم اساتید موسسه مردم نهاد جهادی رویش مهر، به سخنرانی پرداختند و در پایان این مراسم نیز از گروه‌ها، مدیران و اساتید موسسه مردم نهاد رویش مهر تجلیل صورت پذیرفت.

خبرنگار / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار