در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت مطرح شد؛

آیت الله یزدی: شورای نگهبان لوایح مرتبط با FATF را بر مبنای شرع بررسی می کند

تهران (پانا) - عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به دور از مصلحت اندیشی، لوایح مربوط به FATF را بر مبنای شرع و قانون اساسی مورد بررسی قرار می دهد.

کد مطلب: ۸۵۳۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله یزدی: شورای نگهبان لوایح مرتبط با FATF را بر مبنای شرع بررسی می کند

به گزارش خانه ملت، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس که به قم سفر کرده اند، امروز (سه شنبه ۲۰ شهریور) با آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کردند.

براساس این گزارش آیت الله یزدی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه مسئله زائران ایرانی و عراقی غیر از اینکه در ابعاد سیاسی مسئولیت هایی را ایجاد می کند، موضوعی صددرصد مردمی، عاطفی و مذهبی است. تاریخ نشان داده که هیچ قدرتی نتوانسته جلوی این روابط را بگیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر روابط دو کشور قطع باشد، مردم نمی گذارند این ارتباط مذهبی منقطع شود. به بیان دیگر رابطه دینی مردم به دلیل روابط حکومت ها قطع نمی شود.

وی افزود: حکومت موظف است به هر مقداری تسهیلاتی را برای زائران فراهم کند، اگر قوانینی وجود دارد که موانع را زیاد می کند، مجلس باید این قوانین را بررسی و زمینه تسهیل را فراهم کند تا مردم بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه برای دشمنان ما موضوع مذهب مطرح نیست و آنها منافع خود را دنبال می کنند، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند و گاو شیرده آمریکا شده اند و هدف سران این کشورها صرفاً حفظ منافع خود است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در عراق پس از قرن ها شرایطی به وجود آمده که برای دشمن مشاهده این شرایط سنگین است، گفت: دشمنان تلاش می کنند تا در متن حکومت عراق تغییرات اساسی ایجاد کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی علیه نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: هدف دشمن از راه اندازی جنگ های روانی، تبلیغاتی و اقتصادی براندازی حاکمیت اسلامی است و ما وظیفه داریم به هر مقداری مواظبت داشته باشیم و در راستا عمل کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه موضوع تنش زدایی که کمیسیون امنیت ملی به دنبال آن است، در روابط با سایر کشورها خوب است، گفت: باید توجه داشت که امنیت ملی مفهوم وسیع تری است و تنش زدایی یکی از ابزارهای تامین منافع ملی است.

آیت الله یزدی گفت: لوایح معروفی که اکنون بحث آنها مطرح است در شورای نگهبان بر مبنای مسائل شرع و قانون اساسی بررسی می شود.

فلاحت پیشه: ۹۵ درصد مناسبات ایران با کشورهای همسایه و همجوار است

براساس این گزارش حشمت الله فلاحت پیشه در ابتدای دیدار با آیت الله یزدی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در اجلاسیه سوم خود تنش زدایی با کشورهای اسلامی را در دستور کار قرار داده است. معتقدیم تنش های موجود بین کشورها ریشه در بین مردم ندارد و ملت های اسلامی با یکدیگر دچار اختلاف نشده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تنش در منطقه اند. جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور همسایه و با ۲۵ کشور همجوار است که ۹۵ درصد مناسبات ایران با همین کشورها انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: در کمیسیون امنیت ملی مجلس ماموریت هایی را برای هر کدام از اعضا تعریف کرده ایم تا موانع روابط دوجانبه با سایر کشورها را بررسی کرده و در جهت رفع اختلافات اقدام کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در رابطه با روسیه، ترکیه و پاکستان انجام شده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه دنیا فقط آمریکا نیست گفت: در گذشته بارها ایالات متحده تهدید نظامی را مطرح می کرد، اما اکنون آنها می دانند حتی نباید این تهدید را به زیان بیاورند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سایه وحدت باید ظرفیت هایی که در روابط دوجانبه با سایر کشورها وجود دارد را احیا کنیم. عده ای فکر می کردند همه دنیا فقط آمریکا است در حالی که مجموعه مناسبات ایران با عراق چندین برابر مناسبات ما با کل کشورهای اتحادیه اروپایی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: زنجیره طلایی زائران دینی و مذهبی بسیار برای ما ارزشمند هستند ولی دشمنان تلاش می کنند تا با طرح شایعاتی در زمینه زائران مذهبی مشکلاتی را به وجود آورند.

صفاری نطنزی: سیاست اعلامی آمریکا ایجاد اخلال در نظم عمومی کشور است

مرتضی صفاری نطنزی نیز در این دیدار اظهار داشت: سیاست اعلامی آمریکا این است که در نظم عمومی کشور ما اخلال ایجاد کند. مواردی که در مشهد شایع شده و اتفاقاتی که در بصره رخ داده، بخشی از توطئه آمریکا برای اخلال در مسائل داخلی و روابط دو کشور ایران و عراق است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: مراجع و روحانیون لازم است که مردم را نسبت به توطئه دشمنان آگاه کند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی ها پول خرج می کنند تا روابط ایران با سایر کشورها دچار اختلاف شود.

رضایی: ائمه جمعه و جماعات باید از انتظارات مردم مطلع باشند

محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این دیدار اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ائمه جمعه و جماعات با مردم در ارتباط بودند و به اثرگذاری بیشتر مردم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی داشته است.

وی افزود: در مقطع کنونی نیز ائمه جماعات باید به مردم کمک کنند تا به حمایت از نظام منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار