در گفت‌وگو با پانا

تاجرنیا: سوال از رئیس جمهوری کاملا سیاسی و غیرکارشناسی است

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است هدف اصلی کسانی که سوال از رئیس‌جمهوری را طرح کرده‌اند دانستن مطالب تازه‌ای نیست بلکه استراتژی جدیدی است که نوک پیکان حملات را متوجه شخص رئیس‌جمهوری کنند. علی تاجرنیا این رویکردی را «کاملا سیاسی و غیرکارشناسی» می‌داند .

کد مطلب: ۸۴۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تاجرنیا: سوال از رئیس جمهوری کاملا سیاسی و غیرکارشناسی است

در مورد اینکه برخی معتقدند در جلسه سوال از رئیس‌جمهوری درو رویکرد می‌تواند وجود داشته باشد: یک رویکرد اینکه رئیس‌جمهوری بی‌پرده با مردم سخن بگوید و همه عوامل تنگناها را افشا کند و رویرد دیگر اینکه رئیس‌جمهوریبسیار آرام و بی‌حاشیه در مجلس سخن بگوید؛ تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملی در گفت‌و‌گو پانا در پاسخ به این سوال که او با توجه به وضع موجود کشور کدام رویکرد را پیشنهاد می‌کند؟ گفت: «بزرگترین آسیب در کشور ما بی‌اعتمادی مردم است و طبیعتا مردمی که به آقای رئیس‌جمهوری رای داده‌اند، انتظار دارند از او شفافیت و علنیت ببینند. شفافیت الزاما به این معنا نیست که رئیس‌جمهوری با نهادهای مختلف درگیر شود. تصور می‌کنم آقای رئیس‌جمهوری در این جلسه باید مخاطب خود را مردم قرار دهد و آنچه به عنوان عوامل تنگناهای کشور است، مطرح کند.»

او افزود: «عاملی که امروز فاصله آقای رئیس‌جمهوری را با مردم بیشتر کرده این است که رئیس‌جمهوری در نطق‌های انتخاباتی خود حرف‌هایی زدند که امروز مردم احساس می‌کنند در حوزه عمل دچار مشکل هستند و این باور باعث شده است تا رئیس‌جمهوری بخشی از طرفداران خود را از دست بدهد. گمان می‌کنم حضور مجلس فرصت مناسبی است تا رئیس‌جمهوری بتواند اعتماد مردم را بازسازی کند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «بنده جزو کسانی هستم که معتقدم قوام و دوام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از شفافیت ضربه نخورده است بنابراین پنهان کردن آسیب‌های درون جامعه نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه مخالفان را جری‌تر می‌کند و بی‌اعتمادی را نزد افکار عمومی افزایش خواهد داد.»

تاجرنیا درباره اینکه برخی معتقدند سوال‌هایی را که نمایندگان از رئیس‌جمهوری پرسیده‌اند در حوزه کاری وزرا است و اینکه از نظر او پشت پرده سوال از رئیس‌جمهوری چه انگیزه‌ای وجود دارد؟ گفت: «هدف اصلی کسانی که سوال از رئیس‌جمهوری را مطرح کرده‌اند دانستن مطالب تازه‌ای نیست بلکه استراتژی جدیدی است که نوک پیکان حملات را متوجه شخص رئیس‌جمهوری کنند و این رویکردی کاملا سیاسی و غیرکارشناسی است. با همه این موارد معتقدم سوال از رئیس‌جمهوری حق مجلس است. به هر حال امروز دولت با مشکلات و تنگناهایی مواجه است و در عملکرد هم ضعف‌هایی دارد. طبیعتا اگر در مرحله اول این مسائل از طریق وزرا قابل حل نباشد نفر بعدی طبیعتا رئیس‌جمهوری خواهد بود.»

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملی گفت: «من طرفدار سوال از رئیس جمهوری هستم به دلیل اینکه اولا از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده می‌شود، ثانیا اینکه نفر اول اجرایی کشور بی‌پرده‌تر مورد نقد قرار می‌گیرد و می‌تواند به همه این انتقادها پاسخ‌های شفاف و روشن بدهد. بنابراین نباید از این هراس داشته باشیم که کسانی با انگیزه‌های سیاسی می‌خواهند مسائلی را مطرح کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: «بدون شک جریانی که سوال از رئیس جمهوری را مدیریت می‌کند جریان تندرو اصولگرایی است اما متاسفانه باید گفت جریان‌هایی از اصولگرایی که حتی معتقد به عملکرد رئیس‌جمهوری هستند و آقای رئیس‌جمهوری نیز اعتمادشان نسبت به آنها بیشتر از اصلاح‌طلبان بوده است، ردپایی در این موضوع دارند.»

او یادآورشد: «اعتقاد دارم جریان اصولگرایی چه از نوع تندرو و چه از نوع محافظه کارش به دنبال آن است که رئیس‌جمهوری در دور دوم ریاست جمهوری خود به دلیل مستولی شدن ضعف و محافظه‌کاری نتواند کارها راه بیندازد و مشکلات را حل کند. به دلیل اینکه دولت حاضر به نوعی مورد حمایت جریان اصلاح طلبان است می خواهند این جریان سیاسی را از گردونه انتخابات آینده کشور به عنوان یک رقیب جدی خارج کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار