ممنوعیت خرید 486 قلم کالای خارجی دارای تولید مشابه داخلی

همدان (پانا) - مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئول دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان بر ممنوعیت خرید بیش از 486 نوع اقلام کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی تأکید کرد

کد مطلب: ۸۴۳۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت خرید 486 قلم کالای خارجی دارای تولید مشابه داخلی

جمیله دینی‌زاده در خصوص مصوبه چهل و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیرامون برنامه‌های اقتصاد مقاومتی امسال و 27 پروژه جدید ملی اولویت‌دار «بسته رونق تولید و اشتغال» ابلاغی سال گذشته اظهار کرد: اجرای پروژه‌های جدید اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در سال جاری با رعایت اهداف پروژه‌هایی که طول اجرای آنها در سال 1396 بوده و هنوز محقق نشده است با جدیت باید از وزارتخانه و سازمان مربوطه پیگیری و نسبت به تکمیل پروژه اقدام شود.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه اجرایی ملی اهداف کمی و برنامه زمانبندی جدید پروژه‌های اولویت‌دار سال گذشته که قابلیت استمرار در سال جاری را داشته‌اند، مشخص و به منظور تحقق اهداف استانی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان ادامه داد: برش استانی پروژه‌های جدید اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در سال 1397 از دستگاه اجرایی ملی أخذ و نسبت به اجرای آنها در استان برنامه ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت خرید بیش از 486 نوع اقلام کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی و رعایت آن الزامی است، خاطرنشان کرد: تنظیم فاکتور خریدها و قبوض رسید کالاهای خریداری شده، فرهنگسازی و تنویر افکار عمومی، برقراری سیستمی برای جلوگیری از توجیه ارجحیت خرید کالای خارجی به بهانه کیفیت و قیمت مناسب و لزوم تشکیل جلسات توجیهی برای ارکان سازمان متبوع مبنی بر رعایت مفاد مصوبات لازم است.

دینی‌زاده در خصوص مصوبات پنجاه و پنجمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مردادماه امسال نیز اضافه کرد: این جلسه با دستورجلسه بررسی برنامه «مدیریت مخاطرات اقتصادی ناشی از تحریم‌‌ها در بخش صنعت، معدن و تجارت » تشکیل و پس از ارائه و بحث و بررسی مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت وضعیت تولید کالاهای صنعتی و معدنی و بازرگانی داخلی کشور را رصد کند.

وی در زمینه بسته‌های پنج‌گانه مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی یادآور شد: استان همدان در تصویب این بسته‌های پنج‌گانه به رقم 24 هزار رسیده که این بسته شامل ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و اشتغال و توانمند سازی نیروی کار است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با اشاره به گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: خوشبختانه همدان در ظرفیت‌سنجی 200 مگاوات انرژی خورشیدی و بهره‌برداری از 60 مگاوات انرژی خورشیدی، توسعه کشت محصولات گلخانه ای استان به میزان 102 هکتار و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به میزان 145 هزار هکتار در اراضی کشاورزی و زیرپوشش قرار دادن 85 درصد از اراضی مستعد آبی کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر کشور پیشتاز بوده است.

وی افزود: همدان در ایجاد ظرفیت نگهداری و ذخیره محصولات باغی و سیب زمینی به میزان 155 هزار تن توسط سردخانه های مکانیزه، اصلاح درختان گردو از طریق سرشاخه‌کاری در برنامه سه ساله (در سطح 450 هکتار) و در سال گذشته به میزان 150 هکتار و افزایش کیفیت و کمیت محصول درخت گردو توانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار