رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور: سیاست دانشگاه فنی حرفه‌ای دوری از تبدیل شدن به بنگاه اعطای مدرک است

ملارد (پانا) - رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تربیت نیروی انسانی مولد و تولیدکننده دانست، زیرا یکی از مهمترین رمزهای استقلال و توسعه کشور تولید و اشتغال است.

کد مطلب: ۸۳۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور: سیاست دانشگاه فنی حرفه‌ای دوری از تبدیل شدن به بنگاه اعطای مدرک است

ابراهیم صالحی عمران در حاشیه حضور در شهرستان ملارد، گفت: رشد و توسعه پایه ها، اساس و بنیانی دارد که در تمام حوزه های اقتصادی ، اجتماعی بر دو قسم تقاضا و عرضه باید باشد که سابق بر این بیشتر موضوع به سمت عرضه گرایش داشته است و لازم است این تفکر مقداری تغییر کند

وی در ادامه افزود: از گذشته همیشه موضوعات اینگونه بود که گروه های آموزشی با نگاه از درون برنامه ریزی ها را انجام میدادند، اما امروز ما به دنبال این تفکر هستیم که از برون نگاه کنیم و محوریت اقدامات را بر مبنای عرضه و تقاضا و در کنار آن ظرفیت ها و توانایی های هر مجموعه برنامه ریزی کنیم.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که شکستن برخی مرز هایی که در حوزه آموزشی موجب رکود شده، بسیار تاثیر گذار بوده و مثمر ثمر است، عنوان کرد: تقاضامحور عمل کردن رشد عرضه و در کنار آن بهبود شرایط را به همراه دارد و اگر امروز بتوانیم نیاز اجتماع را مشاهده کرده و بر محوریت آن قدم برداریم، به طور حتم شرایط پیش رو بسیار ارزشمند و موثر خواهد بود.

صالحی عمران خاطر نشان کرد: امروز دیگر باید به سمتی حرکت کنیم که مدل گسترش دانشگاه هایی که به بنگاه های اعطای مدرک تبدیل شده اند تغییر کند و با تغییر این مهم و تبدیل ساختار آموزشی و اصلاح کردن آن برای تولید در تمام موارد اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و…. به طور حتم پرورش نیروی انسانی مولد و کار آزموده و مدیر و همچنین رشد دهنده اجتماع در کمترین زمان ممکن محقق شده و کشور را از بسیاری از موارد مورد نیاز خود بی نیاز می‌کند.

وی ادامه داد: مدل دانشگاه فنی حرفه ای به این صورت است که به سمت رشد نیروی انسانی در حوزه علمی و تخصصی به جهت تولید، اشتغال و .. قدم بردارد و امروز مهمترین هدفی که دانشگاه فنی حرفه ای دنبال می‌کند تربیت نیروی انسانی متخصص که دنده ای مطلوب و تاثیر گذار برای چرخش هر چه بیشتر چرخ های اقتصاد تولید باشد نه اینکه استخوانی لای زخم باشد، چرا که هر چه به بحث نیروی انسانی در کارهای فنی و حرفه ای و تخصصی نگاه شود موجبات رشد تولید و گردش سریعتر چرخ صنعت فراهم میشود.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای متذکر شد: یکی از مهترین دغدغه های ما که وزارت علوم نیز پیگیر است ایجاد زیرساخت های هر چه بیشتر برای حرکت به سمت منطق علمی و اقتصادی که بر محور پیشرفت و توسعه اجتماع تدوین شده باشد، می باشد و ما این تفکر را به این خاطر در حال پیگیری هستیم چون باور داریم با نگاه ویژه به حوزه اشتغال و تولید و ایجاد نیروی انسانی متخصص که توان بومی سازی بسیاری از امور مرتبط را دارد، هم رشد اقتصادی و اجتماعی کشور را یاری خواهیم کرد و هم بحث بی نیاز شدن از بیرون و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را در مواردی که پیگیری می شود در کمترین زمان ممکن شاهد خواهیم بود.

/خبرنگار :احسان کشاورز/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار