موسس انجمن فرشتگان دیوار ۴۷ در گفت‌وگو با پانا خبر داد

مکاتبه بهزیستی برای بازگرداندن روز سندروم دان به تقویم یونیسف

تهران (پانا) - دکتر آزاده عباس‌زاده که در حوزه کودکان مبتلا به سندروم داون فعالیت می‌کند می‌گوید این انجمن تمام تلاشش را برای بازگرداندن روز جهانی سندروم داون به تقویم یونیسف انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۸۳۲۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مکاتبه بهزیستی  برای بازگرداندن روز سندروم دان به تقویم یونیسف

موسس انجمن فرشتگان دیوار 47 با انتقاد از فعالیت سفیر حسن نیت یونیسف در ایران که تلاشی برای احقاق حق افراد سندروم داون انجام نداده است به پانا گفت: داشتن روزی در تقویم حق مبتلایان به سندروم داون است، این روز باعث می‌شود در کنار تمام فعالیت‌هایی که در طول سال انجام می‌گیرد، حقوق آنها بیشتر به رسمیت شناخته شود. از همین رو رایزنی‌هایی که با مسئولان بهزیستی انجام دادیم، منجر به این شد که این سازمان نامه‌ای را به دفتر یونیسف در ایران بنویسد و از آنها بخواهد این روز را به تقویم یونیسف برگرداند. این موضوع بسیار مهمی است که در بهبود وضع اجتماعی مبتلایان به سندروم داون بسیار موثر خواهد بود و همچنین پیگیری این حق، به سایر نهادها انگیزه می‌دهد که خواسته‌هایشان را دنبال کنند.

این پزشک تاکید کرد: در کنار برگرداندن روز جهانی سندروم داون به تقویم یونیسف، ایده‌های زیادی داریم از جمله این که چرا سفیرهای یونیسف نباید از بین افراد مبتلا به سندروم داون انتخاب شوند؟ ما این ایده را به یونیسف و سازمان‌های جهانی که در زمینه سندروم داون در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند می‌دهیم و می‌خواهیم به جای توجه صرف به سلبریتی‌ها،‌ که ممکن است نتوانند از عهده مسئولیتی که بر عهده‌شان گذاشته می‌شود برآیند، افرادی با بیشترین حسن نیت، سفیران یونیسف شوند و چه کسانی بهتر از افرادی که مبتلا به سندروم داون هستند؟ این افراد بیشترین حسن‌نیت را دارند و بسیار صلح‌طلبند.

او افزود:‌ این همه سال تمام مسئولیت‌ها به دست‌ افراد 46 کروموزومی بوده و می‌بینیم که بر سر این سیاره چه آمده است، حالا مدتی به افرادی با 47 کروموزوم یعنی مبتلایان به سندروم داون اعتماد کنیم که طرفدار دنیایی با جنگ کمتر و مهربانی بیشتر هستند.

بنا به متنی که عباس‌زاده در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، در متن نامه حسین نحوی‌نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی خطاب به ویل پارکسی، مسئول دفتر یونیسف در ایران آمده است: «همانگونه که مستحضرید سازمان بهزیستی کشور به عنوان تنها متولی ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت در جمهوری اسلامی ایران همیشه و در هر شرایطی پیگیر مطالبات و استیفای حقوق این افراد در چهارچوب اهداف تعریف‌شده انسانی، سازمانی و بین‌المللی از جمله برنامه اقدام توانبخشی کنوانسیون بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت، قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت جمهوری اسلامی ایران و ... است. در این راستا از یکسو این سازمان در جهت ارتقای آگاهی جامعه هدف در مورد توانمندی‌های افراد دارای معلولیت گام برداشته و از سوی دیگر در تسهیل فرایند اجتماعی‌شدن و تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و مشارکت اجتماعی فعال این عزیزان نیز اقدامات موثری داشته که جا دارد آن نهاد بین‌المللی نیز در تداوم این گام‌ها کمافی‌السابق سهیم باشد که از جمله آن پاسداشت مناسبت‌های ویژه افراد دارای معلولیت و تعیین روزهای خاص مرتبط است. از این رو با توجه به مکاتبات مکرر یکی از انجمن‌های فعال در حوزه حقوق معلولان (موسسه دیوار 47) درخصوص درج روز جهانی سندروم داون مورخ 21 مارس در تقویم مناسبت‌های یونیسف طبق روال سال‌های گذشته و اجرای تشریفات مرسوم این روز توسط آن نهاد محترم، خواهشمند است نسبت به درج این روز با عنوان روز جهانی سندروم داون اقدام فرمایید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار