درگفت‌وگو با پانا:

عابد، رئیس شرکت سهامی فرش ایران خبرداد:‌افزایش 100 هزار نفری بیمه قالی‌بافان درسال جاری

تهران (پانا) - رئیس شرکت سهامی فرش ایران از افزایش 100 هزار نفری بیمه قالی‌بافان در سال جاری خبرمی‌دهد و می‌گوید پیش‌بینی مناسبی از  روند تولید فرش دستباف درسال جاری به منظور انجام تعهدات و قراردادهای صادراتی وجود دارد.

کد مطلب: ۸۲۳۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عابد، رئیس شرکت سهامی فرش ایران خبرداد:‌افزایش 100 هزار نفری بیمه قالی‌بافان درسال جاری

محمدرضا عابد درگفت وگو با خبرنگار پانا درباره آخرین وضعیت بیمه قالیبافان کشور اظهار کرد:‌ اگر اعتباری که در قالب قانون بودجه 97 به منظور تامین اعتبار بودجه قالی‌بافان پیش‌بینی شده است، تخصیص یابد مشکل بیمه قالی‌بافان درسال جاری حل خواهد شد.

وی افزود:‌ درسال گذشته با توجه به کمبود بودجه تامین اجتماعی تقاضاها را نمی‌پذیرفت اما در اواخر سال گذشته با پیشنهاد نمایندگان مجلس بندی به بودجه 97 افزوده شد و اعتباری تخصیص یافت که پس از تخصیص تامین اجتماعی نسبت به افزایش ارایه بیمه به متقاضیان اقدام کند.

عابد با بیان اینکه تاکنون 300 هزار نفر درقالب بیمه قالی‌بافان بیمه شده‌اند، تصریح کرد:‌ این امیدواری وجود دارد که با اجرای پیش بینی‌های بودجه‌ای تعداد قالی‌بافان بیمه شده در سال جاری به 400 هزار نفر افزایش یابد.

دولت برای تامین ارز واردات مواد اولیه اعلام امادگی کرده است

وی با تاکید براینکه هیچ مشکلی برای تامین مواد اولیه بافت فرش وجود ندارد، ادامه داد:‌ خوشبختانه دولت برای تامین ارز واردات مواد اولیه اعلام آمادگی کرده است و با توجه به اینکه از سال گذشته مواد اولیه مورد نیاز به اندازه کافی وارد شده است امسال تقاضای جدی برای واردات مواد اولیه وجود نداشته است و برای تامین ارز نیز اطمینان خاطر لازم به واردکنندگان داده شده است.

وی با بیان اینکه تقاضای اندکی برای واردات پشم و ابریشم از ابتدای سال جاری ارایه شده است، عنوان کرد:‌ درحال حاضر یورو به واردکنندگان اختصاص می‌یابد اما اگر نیاز به واردات با ارز دلار باشد نیز ارز 4200 تومانی از طریق سامانه نیما در اختیار تولیدکنندگان و بافندگان فرش قرار خواهد گرفت.

رئیس شرکت سهامی فرش بیان کرد: ابریشم مورد نیاز بافت فرش دستباف از کشورهای چین، ازبکستان و تاجیکستان وارد می‌شود و مواد اولیه پشم نیز از نیوزلند، استرالیا و اروگوئه واردمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ صادرکنندگان فرش دستباف مجاز هستند در ازای ارز حاصل صادرات فرش مواد اولیه مورد نیاز تولید را به کشور وارد کنند و اسناد آن را درسامانه نیما ثبت کنند.

عابد درارزیابی شرایط تولید فرش دستباف درسالجاری، اظهار کرد‌:‌ از ابتدای سال تولید فرش دستباف با رونق همراه بوده است و با توجه به روندی که ممکن است صادرات فرش دستباف به آمریکا درماههای آتی طی کند تولید مناسبی از ابتدای سال آغاز شده است تا بتواند محموله‌های صادراتی به آمریکا را به موقع به دست متقاضیان برساند.

وی اظهار کرد:‌ اگر تحریم‌های فرش دستباف ازسوی امریکا دوباره برقرار شود سه ماه فرصت زمانی وجود دارد تا بتوان قراردادهای صادراتی به این کشور را به موقع اجرایی کرد.

رئیس شرکت سهامی فرش با بیان اینکه سال گذشته 100 میلیون دلار صادرات مستقیم فرش دستباف به آمریکا ارسال شده است، خاطرنشان کرد:‌ از این پس صادرات این کشور با واسطه و از طریق کشورهای دیگر خواهد بود و فرش دستباف ایران تقاضای خوبی در آمریکا دارد.

ضرورت کسب سهم از بازارهای جدید صادراتی

وی با تاکید بر بازاریابی و کسب سهم از بازارهای جدید اظهار کرد:‌ کشورهای آفریقایی و امریکای جنوبی هدف مناسبی برای صادرات فرش دستباف و بازار جدید و مناسبی هستند و سیاست‌هایی ازسوی مرکز ملی فرش با همکاری سازمان توسعه تجارت در دست انجام و پیگیری است .شیلی ، پرو ، برزیل و کشورهای افریقایی بازار مناسب و بزرگی هستند که به زودی به جمع کشورهای مقصد بازار صادراتی ایران افزوده خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار