نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی: رفع نیازهای آموزشی قاین و زیرکوه در گرو همت خیران مدرسه ساز است

بیرجند (پانا) - نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون نتایج خوبی داشته است و خیران بسیاری جذب شدند که در استان ما شاهد کمک‌های آنان هستیم.

کد مطلب: ۸۱۴۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی: رفع نیازهای آموزشی قاین و زیرکوه در گرو همت خیران مدرسه ساز است

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون نتایج خوبی داشته است و خیران بسیاری جذب شدند که در استان ما شاهد کمک‌های آنان هستیم.


وی با بیان اینکه در چند سال گذشته با مشکلی روبه رو هستیم، افزود: اکثر خیران به تعهد خود در زمینه ساخت مدارس عمل کردند اما دولت به تعهدات خود عمل نکرده و عملاً کار خیران ناتمام مانده و این امر موجب رنجش برخی از خیران هم شده که ما هزینه کردیم اما نتیجه آن را نمی‌بینیم.


نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت متعهد است به هر میزان که خیران به مدارس کمک کنند، برای نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی مدارس هزینه کنند اما در چندسال اخیر موفق به اجرای تعهدات خود نشده است.


فلاحتی از خیران درخواست کرد همچون گذشته توجه ویژه به ساخت و تجهیز مدارس سطح استان داشته باشند چرا که نیازمندهای بسیاری در این خصوص وجود دارد.


به گفته وی شهرستان قائن و زیرکوه در فضای آموزشی با مشکل روبرو است بگونه ای که برخی از مدارس دخترانه در فضای بسیار نامناسبی است و یا ناچار هستیم بعضی از مدارس پسرانه ابتدایی را در دو نوبت داشته باشیم که فضای دونوبته بازدهی لازم را ندارد.


نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تجهیز مدارس فنی و مهارتی هنرستان‌ها که نیازمند کمک خیران است، عنوان کرد: در ساخت مدارس نیز هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم و شاید از خیلی از نقاط کشور وضعیت استان خراسان جنوبی بهتر باشد اما در نرم کشوری متاسفانه این استان هنوز محرومیت مضاعف خود را دارد که نیاز به حضور و کمک بیشتر خیران است.


فلاحتی با تاکید بر اینکه پرچم های معرفت خیران مدرسه ساز افراشته شده و بی منت در استان خراسان جنوبی کار می‌کنند، افزود: در حوزه ورزشی دانش آموزی در زیرکوه و تجهیز کارگاه هنرستانی دچار مشکل هستیم و در زمینه ساخت مدارس نیازمندهای جدی و اولویت‌دار در شهرستان قائن و زیرکوه وجود دارد.


وی با بیان اینکه در زمینه مدارس خوابگاهی نیز در شهرستان قائن و زیرکوه مشکل وجود دارد، گفت: تمام این نیازمندهای مدارس و کمبودها احصاء شده است و در هر حوزه‌ای که خیران علاقمند باشند کار برای خدمت خیر و صادقانه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان جنوبی منشأیی برای حل بخشی از مشکلات آموزش و پرورش که گیربان گیر دانش آموزان مرز و بوم ما در استان خراسان جنوبی گرفته است،‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار