بعضی از روستاهای تربت جام آب شرب بهداشتی و سالم ندارند

تربت جام (پانا): فرماندار تربت جام گفت: با توجه به همه تلاشهای انجام شده توسط آبفای روستایی بعضی از روستاها آب شرب بهداشتی و سالم ندارند و این وضعیت قابل قبول نیست.

کد مطلب: ۷۱۲۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بعضی از روستاهای تربت جام آب شرب بهداشتی و سالم ندارند

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مرتضی حمیدی، فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن جلسات ابن سینا دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، با تاکید بر سلامت و امنیت غذایی جامعه گفت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ الهی است و جامعه سالم باعث ایجاد امنیت برای انسانها می شود و زمانی امنیت ارزش دارد که جامعه زندگی همراه با سلامت در آن جریان داشته باشد و این دو در کنار یکدیگر مکمل هم هستند.

حمیدی ادامه داد: درتربت جام با توجه به منطقه استراتژیکی که دارد مقوله امنیت غذایی به اندازه کنترل مرزها و مسائل دیگر امنیتی مورد توجه است و نباید غفلت شود.
فرماندار تربت جام با اشاره به توقع مردم از مسئولین تصریح کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی کمترین توقعی است که مردم روستا از مدیران دارند که دولت با صرف هزینه ۱۸ میلیارد اعتبار در بخش تامین آب مردم دهستان موسی آباد و محمود آباد تلاش کرده آب مصرفی را تامین کند اما همانطور که می دانید خیلی از بیماری ها متاثر از آب شرب ناسالم و غیر بهداشتی است و باید آب مصرفی مردم مورد تایید آزمایشگاه باشد.
حمیدی یادآور شد: اجرای ۷۰ پروژه در حوزه آب روستای گام های موثر دولت در رفع نیاز مردم بوده است اما با همه تلاش ها شایسته نیست روستایی با تانکر آبرسانی شود و از مدیر کل آبفای روستای در خواست شده که با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار شرایطی فراهم شود تا آب سالم و بهداشتی در اختیار روستائیان قرار بگیرد.
وی با اشاره به برنامه های پیش از نوروز برای میهمان های داخلی وخارجی خاطر نشان کرد: تربت جام به عنوان یک شهرستان مرزی باید مراقبت ها ویژه برای جلوگیری از بیماری در طریق مسافران کشور های همسایه داشته تا دچار بیماری ها واگیردار و مسری نشود.

حمیدی با اشاره به فرارسیدن ایام تعیطلات نوروزی ابراز داشت: پیشنهادات را برای چگونه آماده شدن برای این ایام از مدیران دریافت می شود اما در تمام کارگروه ها لازم است قبل از جلسه مدیران کارگروه های تخصصی دیدگاه را بررسی و در جلسه حول محور چگونه اجرا شدن ها تبادل نظر شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی عنوان کرد: برای رفع آسیب های احتماعی به دانشگاه ها موضوع آسیب های اجتماعی واگذار شده تا با توان اساتید جامعه شناس، روانشناس و مشاوره الگوی و طرح مدون ارائه کنند تا بدانیم چه حوزه ای الویت اول دارد و چگونه باید ورود کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار