مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با پانا:

کلاس های غیردرسی باعث تقویت هوش اجتماعی نوجوانان و جوانان می شود

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر تغییر نگرش نسبت به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: تنها کلاس های غیردرسی باعث تقویت هوش اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان می شود.

کد مطلب: ۶۳۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

محمود فیض در حاشیه آئین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان آذربایجان شرقی با حضور مسئولین تمامی دستگاه های متولی در تالار معلم تبریز در گفت و گو با پانا، اظهار نمود: اوقات فراغت به لحاظ اسم و رسمی که گفته می شود به نظر می آید تعدادی آموزش های رسمی که در دوران مدرسه و دانشگاه اطلاعاتی را به دانش آموزان منتقل می کند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: یکی از مهم ترین بسترهای لازم برای آموزش نوجوانان و جوانان جایی ضمنی و غیر رسمی است و اثر رفتاری و تربیتی آن فوق العاده موثر است بیشتر در برنامه های فوق برنامه امکان پذیر است بنابراین نباید نسبت به برنامه ریزی اوقات فراغت نگرش پایینی وجود داشته باشد.

وی بر دقت نظرداشتن و ظرافت برنامه های اوقات فراغت تاکید کرد و افزود: باید طوری باشد که مکمل برنامه های آموزشی بوده و از تربیت انسا ن های تک بعدی جلوگیری شود.

فیض با تاکید بر مخاطب شناسی قبل از برنامه ریزی برای طرح های اوقات فراغت، اضافه کرد: ما نمی توانیم یک برنامه مشخص و واحدی را برای هر طیف فکری و سنی اجرا نمائیم.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های اوقات فراغت دانشجویان گفت: طبق تحقیقاتی که انجام شده میزان اظطراب در دانشجویان پزشکی 63 درصد بالاتر از سایر دانشجویان به لحاظ حجم درسی و علمی است و ما در طول سال برنامه هایی را برای این عزیزان در نظر می گیریم تا بار استرس را کم کنیم.

وی با اشاره به برخی برنامه هایی که در طول سال اجرا شده و به برنامه های اوقات فراغت ختم می شود، گفت: جشنواره های فرهنگی و هنری دانشگاه های سراسر کشور، جشنواره های نشریات دانشگاه های علوم پزشکی جز برنامه های شاخص در این موضوع است.

فیض با بیان اینکه دانشجویان علاقمند حوزه فرهنگی و ورزشی در ایام غیردرسی نیز در برنامه های فرهنگی حضور فعال دارند، خبر داد: امسال 200 نفر دانشجو در قالب کاروان ورزشی دختر به المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در کردستان برای رقابت در 12 رشته ی ورزشی اعزام می شوند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سالن های دانشگاه به لحاظ ورزشی بسیار مناسب بوده و تمامی امکانات به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و رقابت های داخلی در طول سال شور و نشاط خاصی ایجاد می کند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر تعویض نگرش نسبت به غنی سازی اوقات فراغت یادآور شده و گفت: توجه باید به صورت علمی بوده و برنامه های تعریف شده باید با اصول تخصصی برای نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شود چرا که کلاس های درس نمی توانند هوش اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان را تقویت کنند.

وی گفت: در دانشگاه مرکز مشاوره دانشگاهی زیر نظر حوزه فرهنگی است که یکی از ماموریت های آن پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که به صورت رسمی و تفیض به خود دانشجویان صورت می گیرد که در قالب آموزش مهارت های زندگی راه های پیشگیری آگاهی داده می شود.

فیض ابراز داشت: توجه دولت فعلی به فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه در سطح بالا باعث کاهش آسیب های اجتماعی شده به طوری که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کشور رتبه یک را داشته و تقریبا میزان آسیب ها نزدیک صفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار