در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

جزئیات فعالیت پژوهشکده دوستدار محیط زیست در مدارس

دبیر قطب کشوری محیط زیست فعالیت پژوهشکده دوستدار محیط زیست در مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۵۹۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

ژما جواهری پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به تعامل و همکاری سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: ایجاد نگرش علمی در حوزه محیط زیست برای دانش ‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌ آموزان مهم ترین هدف تعامل سازمان محیط زیست و آموزش و پرورش است.

دبیر قطب کشوری محیط زیست افزود: از طریق آموزش های محیط زیستی باید بتوان ضمن مشخص کردن مشکلات محیط زیستی برای دانش ‌آموزان از دوران کودکی و نوجوانی آن ها را برای مقابله با مشکلات محیط زیستی آماده کنیم که در این طرح معلمان و اولیای دانش ‌آموزان جزء هدف ‌ها قرار گرفته ‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در دبیرخانه قطب کشوری محیط زیست انجام شده، این است که مشکلات محیط زیستی برای دانش‌ آموزان تبیین شده و در حال حاضر در مرحله مشارکت جامعه آموزش و پرورش اعم از دانش‌ آموز، معلم و اولیا هستیم.

مشاور آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت پژوهشکده دوستدار محیط زیست گفت: این پژوهشکده در راستای هدایت طرح‌ های مختلف محیط زیستی فعالیت می کند و فعالیت در حوزه بخش های مختلف آموزش و پرورش انجام می شود.

جواهری‌ پور افزود: تا کنون قطب کشوری محیط زیست علاوه بر مسایل مختلف محیط زیست به مسایل مهمی همچون بحران آب و گرد و غبار پرداخته است.

وی با بیان اینکه گام های موثری در ایجاد ساختارهای سازه ای متناسب با محیط زیست در مدارس برداشته شده است، گفت: آشنایی معلمان و مسئولان مدارس درباره معضلات اصلی زيست محيطی می تواند به آگاهی دانش آموزان منجر شود و در نهایت چالش های زیست محیطی در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مرتفع می شود.

دبیر قطب کشوری محیط زیست تصریح کرد: پروژه هایی که توسط قطب محیط زیست برنامه ریزی می شود اگر قرار است که توسط دانش آموزان تهیه شود بدون آموزش باشد و در این مسیر معلمان و اولیای دانش آموزان آگاهی نداشته باشند برنامه ها با موفقیت روبرو نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار