در گفتوگو با پانا عنوان شد؛
جزئیات فعالیت پژوهشکده دوستدار محیط زیست در مدارس
دبیر قطب کشوری محیط زیست فعالیت پژوهشکده دوستدار محیط زیست در مدارس را تشریح کرد.
ژما جواهری پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به تعامل و همکاری سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: ایجاد نگرش علمی در حوزه محیط زیست برای دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان مهم ترین هدف تعامل سازمان محیط زیست و آموزش و پرورش است.
دبیر قطب کشوری محیط زیست افزود: از طریق آموزش های محیط زیستی باید بتوان ضمن مشخص کردن مشکلات محیط زیستی برای دانش آموزان از دوران کودکی و نوجوانی آن ها را برای مقابله با مشکلات محیط زیستی آماده کنیم که در این طرح معلمان و اولیای دانش آموزان جزء هدف ها قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در دبیرخانه قطب کشوری محیط زیست انجام شده، این است که مشکلات محیط زیستی برای دانش آموزان تبیین شده و در حال حاضر در مرحله مشارکت جامعه آموزش و پرورش اعم از دانش آموز، معلم و اولیا هستیم.
مشاور آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت پژوهشکده دوستدار محیط زیست گفت: این پژوهشکده در راستای هدایت طرح های مختلف محیط زیستی فعالیت می کند و فعالیت در حوزه بخش های مختلف آموزش و پرورش انجام می شود.
جواهری پور افزود: تا کنون قطب کشوری محیط زیست علاوه بر مسایل مختلف محیط زیست به مسایل مهمی همچون بحران آب و گرد و غبار پرداخته است.
وی با بیان اینکه گام های موثری در ایجاد ساختارهای سازه ای متناسب با محیط زیست در مدارس برداشته شده است، گفت: آشنایی معلمان و مسئولان مدارس درباره معضلات اصلی زيست محيطی می تواند به آگاهی دانش آموزان منجر شود و در نهایت چالش های زیست محیطی در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مرتفع می شود.
دبیر قطب کشوری محیط زیست تصریح کرد: پروژه هایی که توسط قطب محیط زیست برنامه ریزی می شود اگر قرار است که توسط دانش آموزان تهیه شود بدون آموزش باشد و در این مسیر معلمان و اولیای دانش آموزان آگاهی نداشته باشند برنامه ها با موفقیت روبرو نمی شود.
ارسال دیدگاه