مبدع ورزش توکی ما:

ورزش توکی ما در مرحله ثبت جهانی است/ توکی ما از کرمانشاه آغاز شد

مربی کرمانشاهی که موفق به ابداع ورزش توکی ما در چند سال گذشته شد گفت: این ورزش اکنون در مرحله ثبت جهانی است و نوعی نگرش تازه به هنرهای رزمی در جهان به وجود آورده است.

کد مطلب: ۵۱۹۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

سید فرهاد حسینی رئیس و بنیانگذار ورزش توکی ما درگفت و گو با خبرنگار پانا کرمانشاه در خصوص ورزش ابداعی خود اظهار کرد: توکی ما یک رشته ی ورزشی جامع می باشد که تمامی تکنیک های آن منحصر به فرد و با متد جدید ساخته شده است و من توانسته ام سبک های مبارزه تواو وهنر توما، دفاع شخصی، سلاح سرد، رزم پهلوانی، زوران ، ژیمناستیک پایه، هنرهای نمایشی و... را در آن جای دهم.
وی در تشریح اهداف خود برای ابداع این ورزش گفت: هدف من دعوت از جامعه به سلامتی و نشاط بوده و دراین راستا توانستم یک رشته ی ورزشی تحت عنوان رزم پهلوانی توکی ما برای جامعه ی بشریت ابداع کنم.
حسینی در رابطه با اهداف این ورزش افزود: هدف از ابداع این ورزش فرهنگ سازی ایران اسلامی، بی نیاز کردن جوانان ایرانی ازفراگیری رزم های بیگانه، خود کفایی دردانش های رزمی، جلوگیری از تهاجم فرهنگی از طریق ورزش های بیگانه و نهادینه کردن فرهنگ پهلوانی بوده است واکنون نیز در استان های کشور استقبال چشمگیری داشته ودر چندین کشور دنیا فعال می باشد.
وی افزود: به زودی شاهد اولین دوره ی مسابقات جهانی آن در کشور ایتالیا خواهیم بود که پس ازاین رویداد جایگاه جهانی آن تثبیت خواهد شد.
وی با اشاره به سبک های این ورزش گفت: نام یکی از سبک های این ورزش را زوران گذاشته ام که در کردی کرمانشاهی به معنی کشتی می باشد.
وی با بیان اینکه این رشته در مرحله ثبت جهانی است گفت: پایگاه جهانی این رشته به زودی در کرمانشاه تاسیس می شود و خورشید رشیدی نایب رئیس توکی ما و مسئول بخش بانوان در سراسر کشور می باشد.
حسینی در پایان از مسئولان ورزش کشور خواستار تلاش برای پیشرفت این هنر کاملا ایرانی در سراسر جهان شد.

خبرنگار:/شکیلامحمدی و زهرا اکری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار