پیام وزیر آموزش و پرورش به نخستین همایش سراسری علمی تخصصی تربیت در قم

وزیر آموزش و پرورش به نخستین همایش علمی- تخصصی «تربیت» پیامی صادر کرد که معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آن را قرائت نمود.

کد مطلب: ۵۰۰۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در بخشی از پیام علی اصغر فانی که روز پنجشنبه در همایش علمی تخصصی تربیت در قم قرائت شد، دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، امر خطیر پرورش کودکان، نوجوانان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی مان را بر عهده دارد و بدون تردید این دستگاه مهم ترین نقش را در تأمین نیروی انسانی و توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ایفا میکند.

این پیام افزوده است: مرور رهنمودهای گهربار امام راحل(ره) حاکی از جایگاه رفیع آموزش و پرورش در نگاه بلند ایشان است. معظم له، اساس عالم را تربیت انسان و حتی امر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را از همه امور بالاتر میدانند.

در بخش دیگری از پیام تصریح شده است: مقام معظم رهبری نیز همواره بر نقش بی بدیل آموزش و پرورش در پرورش نسل نو تأکید داشته و مسأله آموزش و پرورش را مسأله ای همیشگی و قاعده نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته اند و معتقدند که بهترین و برجسته ترین فکرها باید بنشینند و برای آموزش و پرورش طراحی کنند. با توجه به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری، بدیهی است که وزارت آموزش و پرورش باید از بهترین و کامل ترین تشکیلات درنهادها و دستگاه های فکری و ایده پردازی و مترقی ترین مراکز پژوهشی و تولید علم در حوزه تعلیم و تربیت و علوم تربیتیی برخوردار باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پیام خود افزوده است: مایه مباهات وزارت آموزش و پرورش است تا مجموعه فعالیت های علمی، عملی و پژوهشی خود را در معرض نگاه اهل نظر وتحقیق قرار دهد.

این پیام می افزاید:بی تردید عرضه خدمات آموزشی و تربیتی به فرزندان عزیز کشور در راستای تربیت شهروندان مومن، کارآمد، خلاق و وفادار به ارزش های دینی و ملی نیازمند فعالیت های علمی و پژوهشی است که تسهیل کننده و تقویت کننده اهداف آموزشی و تربیتی باشند تا مجریان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت بتوانند با بهره گیری از توانمندی ها ، مهارت ها ، صلاحیت های حرفه ای و تجربیات خویش به ایفای نقش و مسئولیت بپردازند و امکان تحقق اهداف آموزشی و تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای دستیابی هر چه بیشتر به جامعه اسلامی دانش بنیان فراهم آورند.

پیام حاکی است: بدیهی است اجرای کامل برنامه تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مستلزم گسترش عرصه پژوهش و پژوهشگری، اختصاص منابع بهینه و مناسب، اشاعه و کاربست بهنگام یافته های پژوهشی و همکاری و مشارکت پژوهشگران و معلمان فرهیخته ای است که با طراحی و اجرای پژوهش های علمی به گسترش فرهنگ پژوهش و روح پرسشگری در فضای تعلیم و تربیت کشور همت می گمارند و روش های نوینی را فرا روی «تربیت » دانش آموزان ترسیم می کنند.

پیام فانی خاطرنشان می سازد: به لطف خداوند و با همفکری و تلاش پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت سراسر کشور، برگزاری اولین همایش علمی- تخصصی تربیت، فرصت مناسبی فراهم می آورد تا گنجینه ای پربار از هزاران پژوهش متناسب با نیازهای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به کارنامه علمی وزارت آموزش و پرورش افزون نماید.

بخش پایانی پیام وزیر آموزش و پرورش افزوده است: لازم میدانم از زحمات تمامی پژوهشگران فرهنگی، استادان حوزه و دانشگاه، سایرگروه ها و مسئولان و دست اندرکاران محترم برگزاری این امر سپاس گزاری نمایم که به روشن ماندن چراغ پژوهش و دانایی محوری کمک کرده اند، به امید آنکه تلاش های خالصانه همه پژوهشگران این مرز وبوم که با هدف تعلیم و تربیت موثرتر و بهتر صورت گرفته است، مورد رضایت خداوند منان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار