گلایه های شهروندان فیروزکوهی از قطعی های مکرر اینترنت

خبرگزاری پانا: سرعت پایین و قطعی های پیاپی اینترنت در شهرستان فیروزکوه، موجبات ناراحتی و ابراز گلایه مندی بسیاری از کاربران رایانه را در این منطقه فراهم کرده است.

کد مطلب: ۱۷۰۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در عصری که اینترنت از نان شب برای مردم و دستگاه های دولتی واجب تر است و تقریبا همه کارهای اداری با اینترنت انجام می شود، قطعی های پیاپی اینترنت در فیروزکوه شهروندان و کاربران اینترنت را کلافه کرده است .

در شهرستان فیروزکوه سه شرکت خصوصی پیشگامان، پارس آنلاین، شاتل و اداره مخابرات با پهنای باند مشخص در حال خدمات دهی اینترنت هستند، اما متأسفانه قطع و وصل اینترنت برای مردم این شهرستان عادی شده و کسی نیز پاسخگو نیست .

اغلب کارکنان ادارات، خبرنگاران، شرکت ها و کارخانجات تولیدی و دانشجویان که استفاده از اینترنت برای آنها ضروری است، دستیابی راحت به آن را در این شهرستان به رؤیایی تشبیه می کنند .

نکته جالب اینجاست که اینترنت دریافتی از اداره مخابرات بیشترین مشکل را دارد، اما سه شرکت خصوصی " پیشگامان " ، " پارس آنلاین " و " شاتل " با اختلال کمتر که آن هم به علت خرابی نرم افزار مخابرات است، مواجه اند .

همچنین بسیاری ادارات تابعه این شهرستان از سیستم اتوماسیون برای پاسخگویی به ارباب رجوع استفاده می کنند، اما این معضل سردرگمی کارکنان و مراجعه کنندگان را به همراه داشته است .

این امر، مزید بر علت شده که برخی ادارات و کارخانه ها به " وایرلس ″ ( تکنولوژی ارتباطی که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و … به جای سیم و کابل برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود ) روی آوردند .

این در حالی است که استفاده از وایرلس باید با مجوز سازمان مقررات رادیویی تهران باشد و دارای مضراتی همچون اختلال در سلامتی روحی و جسمی مردم و سوء استفاده از بیسیم های نیروی انتظامی، اداره برق و … است .

" م - ح " یکی از این کاربران است که خواستار آن شده تا دلایل قطعی های پی در پی اینترنت مخابرات به رغم اتصال سایر اپراتورهای شهرستان نظیر شاتل، پارس آنلاین و . . . بررسی و واکاوی شود .

وی تصریح کرد : چرا مخابرات نمی تواند همانند سایر شرکت ها اتصال خود را به صورت دائم برقرار نگه دارد و خدمات مطلوبی به مشترکان ارائه کند؟

" ع٫ م " یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، در این زمینه به دیمه نیوز گفت : در شهرستان مجاور ( دماوند ) پس از قطعی فیبر نوری که به هر دلیل رخ می دهد، اینترنت مخابرات قطع نمی شود .

وی به طرح این پرسش پرداخت که چرا در فیروزکوه فیبر جداگانه ( BACK UP ) کشیده نمی شود؟

یکی دیگر از کاربران اینترنت مخابرات فیروزکوه که نخواست نامش فاش شود، افزود : در بسیاری مواقع پس از قطع اینترنت، مشترکان با سامانه ۲۰۲۰ ( خدمات مشترکیان ADSL استان تهران ) تماس می گیرند و کارشناسان اظهار می کنند مشکلی از بابت قطعی فیبر نوری در منطقه وجود ندارد، اما در کمال تعجب کارکنان مخابرات فیروزکوه دلیل قطعی اینترنت را قطعی فیبر اعلام می کنند و حتی گاهی از چند نقطه نام می برند !

وی با اشاره به قطعی های مکرر اینترنت مخابرات بخصوص در ایام تعطیل، تصریح کرد : این مساله دالّ بر آن است که کارشناسان مخابرات فیروزکوه توانایی مدیریت این شبکه را ندارند .

این کاربر با زبان طنز گفت : ظاهراً مخابرات فیروزکوه در ایام تعطیل حاضر به سرویس دهی نیست و یا شاید اینترنت در این شهر سهمیه بندی شده است !

هادی خواجه افضل رییس شرکت مخابرات شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه مجاز به گفت و گو و مصاحبه نیست، پاسخگویی به این سؤالات و سایر مطالبات ش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار