آشنایی با دوره‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (ع) ویژه نوجوانان

قم (پانا) - مرکز قرآن و حدیث اهل بیت (ع) در طول سال برنامه‌های متعددی در زمینه قرائت و حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با دوره‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (ع) ویژه نوجوانان

مرکز قرآن و حدیث اهل بیت (ع) زیر نظر حرم مطهر معصومه (س)، دارای دو شعبه است که یکی داخل حرم در شبستان نجمه خاتون و یکی هم در خیابان صفاییه رو به روی کوچه 19 واقع شده است.

این مرکز در سه زمینه قرائت، حفظ و معارف کلاس های متنوعی برگزار می کند؛ بخش قرائت شامل رشته های (روخوانی، روانخوانی، تجوید، کارگاه تجوید، صوت و لحن و ترتیل) است.

قرآن آموزان بعد از هر دوره، به عنوان مثال دوره روخوانی و روانخوانی، گواهی بین المللی روخوانی و روانخوانی از طرف مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (ع) دریافت می کنند و بعد مدرک تجوید سطح یک دریافت می کنند.

در بخش قرائت طرح ویژه ای به اسم طرح ویژه تلاوت فاطمی وجود دارد و کسانی که خیلی زیبا کار می کنند و زیبا می خوانند در این طرح شرکت میکنند، امسال در روز های اربعین همین طرح در حرم امام حسین (ع) اجرا داشتند و استقبال خیلی خوبی هم از این طرح در کربلا شد.

بخش حفظ قرآن کریم شامل رشته های (طرح ویژه حفظ یکساله، حفظ دو ساله، حفظ چهار ساله و حفظ شش ساله) است.

در طرح ویژه حفظ یکساله که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود قرآن آموزان به مدت یک سال مرخصی تحصیلی می گیرند و یک ساله حافظ کل قرآن کریم می شوند.

در طرح های دیگر از جز سی ام قرآن شروع به حفظ نموده و به ترتیب کل قرآن کریم را حفظ می کنند البته در کنار حفظ قرآن کریم ترجمه و مفاهیم هم با قرآن آموزان کار می شود و علاوه بر اینکه حافظ قرآن می شوند ترجمه و مفاهیم قرآن کریم هم یاد می گیرند.

بخش معارف شامل رشته های مداحی، ترجمه مفاهیم سه جلدی کتاب استاد علامه (ره)، احکام و سیره تاریخ اهلبیت (ع) است.

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (ع) در مقاطع نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرآن آموز می پذیرد همچنین در طرح های ویژه طلاب کلاس های روضه خوانی و... برگزار می کند.

خوشبختانه هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد توی کلاس های مرکز شرکت می کنند، برای مثال در تابستان 1402 تعداد نفراتی که در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (ع) ثبت نام کردند در هر سه بخش حدودا 2500 نفر می شود.

کلاس های مرکز حتی در طول سال تحصیلی همزمان با مدارس هم برگزار می شود.

دانش آموز خبرنگار: محمدرضا محسنی سیف آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار