وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی دبیران قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استان‌ها:

فعالیت گروه‌های جهادی با پیوست فرهنگی همراه باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی دبیران قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استان‌ها بر داشتن پیوست فرهنگی در کارهای جهادی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت گروه‌های جهادی با پیوست فرهنگی همراه  باشد

یوسف نوری صبح امروز در گردهمایی دبیران قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استان‌های سراسر کشور که در دفتر وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: حرکت به سمت خدا و مسیرهای کمک به رفع مشکلات جامعه همواره با سختی و دشواری‌هایی همراه است، اما جامعه قدر کارهای نیک و خیر را می‌داند؛ لذا مردم، گروه‌های جهادی و همچنین خیرین را دوست دارند و قدردان این گروه‌های زحمتکش هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت گروه‌های جهادی باید توأم با پیوست فرهنگی باشد و مسائلی مانند حجاب، نماز و... باید مورد توجه جهادگران قرار گیرد و این گروه‌ها در جهت ارتقای این مقوله‌ها در جامعه تلاش کنند.

وی ادامه داد: قرارگاه‌های جهادی باید حداکثر بهره مندی از ظرفیت‌های فرهنگی موجود داشته باشند، لذا نباید کار جهادی محدود باشد؛ استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه، سایر نهادهای فرهنگی و همه افراد مستعد، در کنار کارهای جهادی و در راستای فرهنگ سازی در جامعه بسیار موثر است.

نوری با بیان اینکه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی جزو موفق‌ترین قرارگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: دبیران قرارگاه‌های جهادی عدالت تربیتی استان‌ها، افراد علاقه‌مند به کار جهادی را جذب و به مردم معرفی کنند.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: عدالت، مردمی بودن و شفافیت؛ سه شعار دولت سیزدهم است که خوشبختانه در این قرارگاه جهادی محقق شده است.

وی کار جهادی کردن را امری سخت، اما شیرین برشمرد و افزود: در سفرهای استانی، گروه‌های جهادی باید در کنار دولت فعال باشند و حضور جهادی افراد که به معنی مشارکت حداکثری مردم در امور است از ویژگی‌های حکومت اسلامی است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید از آن استفاده کنیم، می‌توان از ظرفیت هنرمندان یا ورزشکاران استفاده کرد و با اعزام آن‌ها به مناطق محروم در راستای بازگرداندن بازماندگان از تحصیل تلاش کرد.

نوری با اشاره به اجرای طرح 2020 محله، گفت: پس از ویژگی‌های فردی که نماد هویت ما است، محله یکی از ابعاد مهم هویتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرارگاه جهادی نقش تنظیم‌گری دارد، بنابراین باید برای هر قسمت و بخشی، ازجمله برای ساخت مدرسه یا برای تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان کم‌برخوردار، بانی پیدا کند که آن فرد در راستای رفع آن نقص کمک کند و مانند حلقه میانی شود که افراد دردمند در آن موضوع را پیدا کرده و با همکاری هم به رفع آن مشکل کمک کنند.

عضو کابینه دولت انقلابی عنوان کرد: گسترده کردن نقش‌ها در همه دوایر از وظایف قرارگاه جهادی است، لذا کار قرارگاه باید تمام ساحتی باشد، لذا قرارگاه باید آن‌قدر حوزه‌اش را توسعه دهد که افراد مختلف جامعه در قرارگاه حضورداشته باشند.

وی کار جهادی را یکی از اثرگذارترین کارها در حیطه تربیتی برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان در حمایت از دانش‌آموزان مستعد بسیار مفید است، زیرا هر دو این افراد درگیر کسب علم و دانش هستند، لذا دانشجو معلمان می‌توانند در این حوزه کمک بیشتری کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بین مدرسه و محله نباید هیچ دیواری وجود داشته باشد، بنابراین برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بانی پیدا کنیم، ممکن است کار سخت باشد، اما امکان‌پذیر است و باید در این حوزه رقابت ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار