کارشناس حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد

ضرورت حمایت اقتصادی از آموزش و پرورش

تهران (پانا) - کارشناس حوزه آموزش و پرورش خواستار سرمایه‌گذاری همه‌جانبه در آموزش و پرورش و افزایش حمایت‌های اقتصادی از این وزارتخانه شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت اقتصادی از آموزش و پرورش

نرگس ملک‌زاده در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «با شیوع پاندمی کرونا و با توجه به اینکه کلاس‌های حضوری و تعاملات بین معلم و دانش‌آموزان جای خود را به آموزش بر بستر فضای مجازی داده بود، کیفیت آموزش تحت تاثیر منفی قرار گرفت و شاخص‌های کیفی آموزشی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.»

وی در‌خصوص چگونگی افزایش کیفیت و ارتقای سطح آموزشی کشور با پایان یافتن شرایط کرونایی گفت: «در دوران پساکرونا، آموزش در بستر فضای مجازی در کنار آموزش‌های حضوری می‌تواند جبران‌کننده ضعف‌های دانش‌آموزان باشد. به طوری که اگر دانش‌آموزی نیاز به کلاس‌های جبرانی و تقویتی داشت مضاف بر کلاس‌های حضوری و معمول مدرسه، این امکان برای اولیای مدرسه وجود داشته باشد که به شکل اجباری بتوانند آموزش‌های مجازی را در تابستان آن‌هم در فضای مجازی به منظور تقویت سطح علمی بچه‌ها اعمال کنند.»

این فعال صنفی اضافه کرد: «البته ارتقای کیفیت آموزشی تنها از این مسیر فراهم نخواهد شد بلکه نیازمند این است که معلمان ما آموزش‌های لازم را برای تولید محتوا در بستر فضای مجازی دریافت کرده باشند. امیدواریم اختیار برگزاری کلاس‌های جبرانی برخط در کنار آموزش حضوری به مدارس داده شود.»

وی از دیگر راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی در شرایط پساکرونایی را برگزاری مستمر آزمون‌های سنجش تحصیلی عنوان کرد و گفت: «در حال حاضر این سنجش‌ها فقط در ابتدای سال و پس از دوری سه‌ماهه دانش‌آموز از فضای تحصیل‌ انجام می‌شود. اما چنانچه این آزمون‌ها به شکل مستمر و در طول سال تحصیلی برگزار شود می‌تواند در بهبود سطح علمی دانش‌آموز تاثیرگذار باشد. البته این‌ها همگی موارد ابتدایی است اما همانطور که مدیران وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس هم بارها اشاره کرده‌اند، سندروم اصلی کیفیت آموزشی به مباحث اقتصادی بازمی‌گردد و باید برای کمک به آموزش و پرورش، در این حوزه سرمایه‌گذاری همه‌جانبه داشت.»

ملک‌زاده افزود: «امروز دانش‌آموزان ما با آسیب‌های اجتماعی متعدد مواجه هستند. برای واکسینه‌شدن جمعیت دهه‌های 70، 80 و 90 که آینده کشور را رقم خواهند زد لازم است آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌های ما باشد. بنابراین باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح کلان، نقشه راه خوبی است به شرط آنکه ضمانت اجرایی‌اش ترسیم شده باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار