هشدار وزارت کشور به اتباع فاقد کارت اقامت

تهران (پانا) - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت همه اتباع افغانستانی فاقد مدرک در همه استان‌های ایران، اعم از ممنوعه و غیرممنوعه به غیر از (استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی) می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار وزارت کشور به اتباع فاقد کارت اقامت

به گزارش وزارت کشور، صادق رضادوست افزود: آن دسته از اتباع افغانستانی فاقد مدرک که تاکنون نتوانسته‌اند در طرح‌های سرشماری شرکت کنند، برای بهره مندی از برگه اقامت موقت که اکنون به مدت ۶ ماه است، هر چه سریع‌تر برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طرح سرشماری اتباع جدیدالورود از ۲۲ فروردین امسال آغاز شد و تا ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد اما پس از آن تمدید نمی‌شود.

رضادوست تاکید کرد: افرادی که در این طرح شرکت نکنند به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می‌شوند و باید کشور را ترک کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می شود همه اتباع فاقد مدرک اقامتی، مهاجرین و پناهجویان جدیدالورود برای دریافت تسهیلات اقامتی، با استفاده از این فرصت و شرکت در طرح سرشماری، برگه اقامت موقت خود را دریافت کنند.

رضادوست اظهار کرد: همه اتباع افغانستانی فاقد مدرک در همه استان‌های ایران، اعم از ممنوعه و غیرممنوعه به غیر از (استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی) می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه مجاز نیست، تاکید می‌کنیم اتباع مذکور پس از ثبت نام در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک، یکی از استانهای مجاز و مجاور را برای اقامت و اسکان انتخاب کنند، در غیر این صورت فرد غیرمجاز تلقی شده و باید کشور جمهوری اسلامی ایران را ترک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار