«هومینو» پس از سال‌ها غیبت در یزد مشاهده شد

تهران (پانا) - یوزپلنگ نر ۱۱ ساله در پناهگاه حیات وحش آریز در شهرستان بافق استان یزد که از سال ۱۳۹۴ تصویری از آن ثبت نشده بود, مجددا رویت شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
«هومینو» پس از سال‌ها غیبت در یزد مشاهده شد

به گزارش تسنیم، نیره پورملائی, سرپرست اداره کل محیط زیست استان یزد, در رابطه با مشاهده "هومینو" گفت: در تاریخ ۱۰/۲۶/ ۱۴۰۰ محیط‌بانان علی خواجه و عباس دادگر در حین گشت و پایش پناهگاه حیات وحش آریز شهرستان بافق، متوجه حضور یک فرد یوزپلنگ آسیایی شده و موفق به ثبت تصویر از این گونه شدند.

وی افزود: پس از اینکه بررسی تصاویر توسط کارشناسان حوزه حیات وحش اداره کل محیط زیست استان و متخصصین مربوطه و از طریق کلیدهای شناسایی موجود انجام شد، مشخص شد که این یوزپلنگ قبلاً ثبت شده و نام آن "هومینو" و جنسیت آن نر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار کرد: این یوز نخستین بار در سال ۱۳۹۲ در نزدیکی رودخانه هومینو واقع در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مشاهده شده بود و به همین دلیل، نام "هومینو" برای آن انتخاب شد. آخرین بار حضور این یوزپلنگ نر در شهریور سال ۱۳۹۴ در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مشاهده شده بود و از آن تاریخ تاکنون تصویر و یا مستندی از این فرد ثبت نشده بود.

پورملائی خاطرنشان کرد: به منظور پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی و اطلاع از آخرین وضعیت آن در استان یزد، مطالعه‌ای در این خصوص توسط کارشناسان در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار