واکنش بازار طلا به افزایش قیمت دلار

تهران (پانا) - با افزایش قیمت انس جهانی بازار طلا با نوسان قیمت همراه شد و روز پنج‌شنبه همزمان با افزایش قیمت دلار، انس هم در بازارهای جهانی گران شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش بازار طلا به افزایش قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، فروشندگان می‌گویند با توجه به نوسان قیمت طلا و سکه اما تقاضا در بازار دیده نمی‌شود. علت چیست؟ به اعتقاد آنها ابهامات در مذاکرات پیش‌‌رو باعث شده تا معامله‌گران نسبت به خرید و فروش طلا دست نگه دارند.

رئیس اتحادیه طلای کرج می‌گوید: با توجه به نوسان‌های اخیر قیمت طلا تقاضا در این بازار به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. در این بازه زمانی حتی تقاضایی هم برای خرید طلاهای آب شده و سکه وجود ندارد.

مسعود ضرابی توضیح داد: اگر چه برخی از فروشندگان مذاکرات را عامل موثری در ثبات قیمت سکه و طلا می‌دانند اما معتقدم مذاکرات در این بازار نقشی ندارد. چرا که قیمت طلا براساس قیمت دلار و انس جهانی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه تا سال نوی میلادی انس جهانی طلا روند افزایشی داشته باشد و دلار هم گران شود ممکن است، طلا در بازار ایران هم روند صعودی داشته باشد.

تاثیر مذاکرات در بازار طلا

ضرابی گفت: تا شروع مذاکرات زمان زیادی باقی نمانده است. چنانچه توافق جامعی در این دور شکل گیرد و منفعت دو طرف به شکل عادلانه دیده شود، ممکن است دلار ارزان شود. در غیر اینصورت ابهام در آینده مذاکرات احتمالا قیمت طلا و سکه را در بازار ایران بالا می‌برد.

پیش‌تر برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی درباره آینده طلا در بازارهای جهانی گفته بود: اونس تا جولای ۲۰۲۰ در فاز انگیزشی قرار داشت و در حال صعود بود اما پس از آن وارد فاز اصلاحی شد در ماه‌های آینده طلا بین قیمت‌های ۱۷۳۰ تا ۱۹۲۰ دلار در نوسان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار