معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه تلویزیونی یک منبع با کیفیت برای ارتقابخشی به آموزش در مسیر تحقق عدالت آموزشی است

تهران(پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش را نمونه ارزشمند تعامل میان دستگاه‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۶۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه تلویزیونی یک منبع با کیفیت برای ارتقابخشی به آموزش در مسیر تحقق عدالت آموزشی است

مراسم تقدیر از عوامل اجرایی مدرسه تلویزیونی عصر امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، احمدی زارع مدیر شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرهنگیان شهر تهران در تالار فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم رضوان حکیم زاده گفت: خدارا شاکرم که این فرصت دست داد تا در آستانه بازگشایی مدارس به نمایندگی از خانواده آموزش ابتدایی کشور از کسانی که در این امر فعال بوده اند، قدردانی کنم.

وی افزود: همکاری و همراهی متقابل وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در فرآیند مدرسه تلویزیونی یادگار با ارزشی از تعامل میان دستگاه ها است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به معلمان بیان کرد: امروز 565 روز از اولین روز آغاز مدرسه تلویزیونی در 10 اسفند سال 98 و اولین روزی که آنتن زنده تلویزیون در اختیار شما گذاشته شد می گذرد و بسیار مفتخریم که این حرکت در مسیر خود آرام آرام کیفیت بهتری پیدا کرد و توانست پاسخ مناسبی برای شرایط دشوار پیش آمده باشد.

حکیم زاده ادامه داد: اهداف مدرسه تلویزیونی متعدد بود اما سه هدف اصلی را دنبال کرد: دسترسی همه دانش آموزان به آموزش؛ زمانی که درهای مدارس بسته شده بود، ارتقای عدالت آموزشی و دسترسی به کیفیت بالای آموزشی در تمام سطح کشور همچنین این مدرسه منبع یادگیری بسیار خوبی برای معلمان دیگر به ویژه نومعلمان بود.

معاون آموزش ابتدایی افزود: با مدرسه تلویزیونی مناطق کمتر برخوردار توانستند از تجربه معلمان با تجربه و کیفیت های آموزشی بهتر برخوردار شوند و شاید برای اولین بار بود که معلمان با تجربه به چادر عشایر رفتند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه تلویزیونی برای سه دسته دستاوردهای مهمی داشت؛ برای خانواده ها رفع نگرانی در آموزش و آشنایی با مباحث درسی را در بر داشت، برای معلمان یک منبع یادگیری با کیفیت و تبادل تجربه آموزشی بود و برای دانش آموزان عدالت آموزشی ایجاد و امکان استفاده مکرر از آموزش ها را فراهم کرد.

حکیم زاده ادامه داد: آموزش های مدرسه تلویزیونی کامل بود و حتی امکانات وسیعی در زمینه آزمایشات درسی در درس علوم را فراهم کرد و در مقطع ابتدایی 3038 جلسه که 1519 ساعت برنامه بود در 91 هزار و 140 دقیقه تولید شد و 38 عنوان درسی را پوشش داد. برنامه های زنده آموزشی نیز از طریق پرتال تلوبیون نزدیک به 9 میلیون بازدید داشت و برای تهیه این برنامه ها 150 نفر تلاش کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: این دوره ها هم در تابستان بوده اند و هم برای دانش آموزانی که نیاز به تثبیت یادگیری داشته اند برگزار شده است و با تاکید سرپرست وزارت آموزش و پرورش استمرار خواهد داشت.

حکیم زاده با تاکید بر اهمیت و اثر بخشی مدرسه تلویزیونی افزود: مدرسه تلویزیونی به ما آموخت این تجربه و امکان صرفا مربوط به دوران کرونا نیست و می توان از آن به عنوان یک منبع با کیفیت برای یادگیری و ارتقا بخشی به آموزش همچنین در مسیر تحقق عدالت آموزشی بهره جست و امیدوارم با این نگاه مدرسه تلویزیونی بتواند ماندگار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار