آمادگی ایرلاین‌ها برای صدور بلیت پرواز‌های اربعین

تهران (پانا) - در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری برای صدور بلیت پرواز اربعین آمادگی کامل دارد، هنوز لیست زائران به دست این سازمان نرسیده است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایرلاین‌ها برای صدور بلیت پرواز‌های اربعین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج وزیارت و ستاد اربعین، مقرر شده است، سفر‌های اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا فقط از طریق حمل و نقل هوایی انجام شود و در صورت امکان زائران می‌توانند در هنگام بازگشت از مرز‌های زمین اقدام کنند که البته هنوز در این زمینه تصمیم قطعی گرفته نشده است.

در این راستا با هماهنگی انجام شده مقرر شد پرواز‌های اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ انجام شود.

مقرر شده است فروش بلیت در این مسیر‌ها با نرخ مصوب ۵ میلیون تومان رفت و برگشت به تهران و همچنین ۶ میلیون تومان در مسیر مشهد-نجف-مشهد انجام شود.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته امروز ۲۷ شهریور نیز فروش بلیت پرواز‌های اربعین آغاز نشده و به گفته سازمان هواپیمایی کشوری سازمان حج و زیارت اطلاعات زوار را به سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی ارائه نداده است فروش بلیت در این مسیر‌ها آغاز نشده است.

البته ممکن است تا پایان امروز اطلاعات زوار از سوی سازمان حج و زیارت برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی ارسال شود تا فروش بلیت مسیر نجف با نرخ مصوب برای زوار اربعین آغاز شود. پیش از این اعلام کرده بودند پنجشنبه شب ۲۵ شهریور این اطلاعات داده شود.

طبق توافق ایران و عراق مقرر شده است که ۶۰ هزار زائر از ایران در ایام سفر‌های اربعین به نجف اشرف اعزام شوند؛ ثبت نام در سامانه سماح، اخذ ویزای عراق، تزریق هر دو دوز واکسن کرونا و تست کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت از الزامات این سفر است.

براساس این گزارش امروز نیز سازمان هواپیمایی کشوری در این باره از آمادگی همه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، به منظور صدور بلیت سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمده است: براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان حج و زیارت، همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی، منتظر ارائه فهرست زائران تایید شده در سامانه سماح بوده و به محض ارسال این لیست از سازمان حج و زیارت، شرکت‌های هواپیمایی نسبت به صدور بلیت هواپیما اقدام خواهند کرد.

همچنین بنا به اعلام قبلی و دستور سازمان حج و زیارت، داشتن تست کرونا PCR منفی با اعتبار حداقل ۷۲ ساعت، کارت تزریق ۲ دوز واکسن و داشتن ویزای معتبر عراق از الزامات صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار